ارائه آموزش مهارت‌های شغلی و پایدارسازی اشتغال به بیش از ۱۴ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد خوزستان

وطن‌پرست، گفت: طی ۹ ماهه سال جاری در زمینه ایجاد اشتغال، کاریابی، آموزش مهارت‌های شغلی و پایدارسازی اشتغال بیش از ۱۴ هزار نفر خدمات دریافت کردند.

حسین وطن‌پرست، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، با بیان اینکه آموزش مهارتی مددجویان تحت حمایت و نیازمندان واجد شرایط متقاضی کار گام نخست در توانمندسازی نیازمندان است، اظهار کرد: طی 9 ماهه سال جاری در زمینه ایجاد اشتغال، کاریابی، آموزش مهارت‌های شغلی و پایدارسازی اشتغال بیش از 14 هزار نفر خدمات دریافت کردند.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خوزستان، با اشاره به اینکه نمی‌توان بدون مهارت اشتغال ایجاد کرد، بنابراین افراد دارای مهارت در اولویت دریافت تسهیلات هستند، افزود: پس از مهارت‌آموزی، افراد آموزش‌دیده می‌توانند با راهبران شغلی مرتبط شوند و زمینه اشتغالزایی و درآمدزایی آنها فراهم شود.

 

وی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون بیش از 14 هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان  از آموزش‌های اشتغال بهره‌مند شدند، اضافه کرد: کمیته امداد در راستای فراهم کردن زمینه اشتغال‌یابی و مهارت‌های شغلی مددجویان به مهارت‌آموزی در سه بخش آموزش‌های مقدماتی کسب و کار، آموزش‌های مهارتی کسب و کار و آموزش‌های پایدارسازی کسب و کار برای جامعه هدف اقدام کرده است.

 

وطن‌پرست، با اشاره به اینکه از این تعداد پنج هزار و 500 نفر از آموزش مهارت آموزی، چهار هزار و 500 نفر از آموزش  مقدماتی و چهار هزار نفر از آموزش پایدارسازی و توسعه‌سازی اشتغال بهره‌مند شدند، تصریح کرد: این آموزش‌ها متناسب با گروه‌های مختلف جامعه مددجویی تدوین و موجب توسعه فرهنگ کارآفرینی، ایجاد نگرش کارآفرینانه و ارتقای مهارت‌های عمومی مددجویان در حوزه کسب و کار می‌شود.

 

وی اذعان کرد: آموزش‌های پایدارسازی کسب و کار نیز به منظور ارتقای سطح دانش فنی و افزایش بهره‌وری فعالیت افراد دریافت کننده خدمات اشتغال و کاریابی از طریق آشنایی با نوآوری‌های علمی یا تجربی در زمینه شغلی آنها ارایه می‌شود.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خوزستان، با تبیین آموزش‌های مهارتی کسب و کار مددجویان، خاطر نشان کرد: این آموزش‌ها به منظور ایجاد مهارت و توانایی برای احراز شغل و یا افزایش مهارت اولیه ارائه می‌شود.

 

وی عنوان کرد: این آموزش‌ها با هدف ایجاد اشتغال و یا به‌کارگیری کارآموزان در بنگاه‌های اقتصادی فعال پس از تعیین مسیر شغلی و جهت ارتقای سطح مهارت اولیه مجریان طرح‌های اشتغال ارائه می‌شود.

 

وطن‌پرست، با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی به مددجویان کمیته امداد سبب توانمندسازی آنها در حرفه‌های گوناگون، دستیابی به شغلی پایدار و مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی شده است، تاکید کرد: مددجویان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی می‌توانند از تسهیلات اشتغال کمیته امداد برای ایجاد کسب و کار مناسب و رسیدن به استقلال مالی استفاده کنند.

 

وی در خصوص گروه مخاطبان آموزش‌های اشتغال کمیته امداد نیز بیان کرد: این آموزش‌ها با هدف پایدارسازی طرح‌های اشتغال، به روزرسانی مهارت‌ها و افزایش بهره‌وری به مجریان طرح‌های اشتغال ارائه می‌شود.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خوزستان، با اشاره به اینکه آموزش هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است و می‌تواند یکی از ابزارهای مهم رسیدن به توانمندسازی باشد، ادامه داد: در کمیته امداد تلاش می‌کنیم با ایجاد انگیزش و ارائه مشاوره شغلی به مددجویان، قدرت ریسک‌پذیری و حرکت به سمت کارآفرینی و در نهایت کمک به اشتغالزایی و کسب درآمد مستقل را ایجاد کنیم.

 

وی با بیان اینکه استفاده از امکانات و ظرفیت‌های استان با هدف رونق و ارتقای اقتصادی به‌ویژه در مناطق محروم در دستور کار قرار دارد، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و جهاد دانشگاهی انجام می‌شود.

 

وطن‌پرست، با اشاره به تفاهم‌نامه کمیته امداد با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، یاد آور شد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان یکی از بزرگترین سازمان‌های متولی آموزش در کشور، همواره همکاری تنگاتنگی در جهت مهارت‌آموزی و توانمند کردن مددجویان مستعد اشتغال در این نهاد داشته است.

 

کد خبر 1245909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha