مردم در مصرف گاز صرفه جویی کنند

حجتی پور گفت: با توجه به کاهش دمای هوا، مردم در مصرف گاز صرفه جویی کنند تا ان شاالله مدیریت مصرف را داشته باشیم و همه از این انرژی در سطح استان بهره مند باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، علی حجتی پور شامگاه گذشته (سه شنبه 20 دی) در گفت وگوی خبری با اشاره به کاهش دمای هوا و افزایش مصرف گاز بیان کرد: بر اساس گزارش رسیده دوشنبه شب 13 میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف شده که این رقم، رقم بالایی است و نسبت به سال گذشته افزایش داشته که لازم است این افزایش مصرف کاهش یابد.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین ادامه داد: با توجه به کاهش دما این پیش بینی وجود دارد که مصرف گاز افزایش یابد و ضروری است مصرف کنندگان نسبت به صرفه جویی در مصرف این انرژی توجه لازم را داشته باشند.

 

وی با اشاره به کاهش ساعت کاری ادارات عنوان کرد: با مصوبه ای که استانداری قزوین صادر کردند کاهش ساعت کاری ادارات را به میزان تقریبی یک و نیم ساعت داریم که سه شنبه روز نخست اجرای این امر بود و کاهش دما را ضمن افزایش مصرف گاز داشتیم که این امر بخشی به دلیل افزایش مصرف در سایر بخش ها مانند صنعت و خانگی بود ولی کاهش مصرف در ادارات داشتیم که کاهش قابل قبولی است.

 

حجتی پور اعلام کرد: اگر مشارکت مصرف کنندگان را در بحث صرفه جویی داشته باشیم می توانیم شاهد افزایش مصرف نباشیم و لازم است نکات مربوطه در این خصوص را مدنظر قرار دهند تا ان شاالله مدیریت مصرف را داشته باشیم و همه از این انرژی در سطح استان بهره مند باشند.

 

وی یادآور شد: مشارکت تمامی مشترکان به منظور رعایت الگوی دمایی ضروری است که این الگو 18 درجه در ادارات و اماکن عمومی و حدود 18 تا 21 درجه در منازل است.

کد خبر 1245989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha