​اعمال محدودیت در فعالیت اصناف برای صرفه‌جویی در مصرف گاز

اسحاقی گفت: برای صرفه‌جویی در مصرف گاز استان گیلان محدودیت‌هایی در فعالیت اصناف و واحد‌های تجاری، اغذیه فروشی‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی اعمال شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سید محمد اسحاقی شامگاه سه‌شنبه (۲۰ دی) در گفت‌و‌گوی خبری ضمن اشاره به برگزاری جلسه قرارگاه جهادی گاز استان گیلان اظهار داشت: در حال حاضر نیروگاه‌های استان از گاز استفاده نمی‌کنند و سوخت دوم گازوئیل جایگزین شده است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه برای تولید برق همچنان از گاز استفاده می‌شود عنوان کرد: این بدان معناست که در این مقطع از زمان صرفه‌جویی برق هم لازم است و مشترکان باید در کنار گاز، صرفه‌جویی برق را هم در اولویت قرار دهند.

 

اسحاقی تصریح کرد: در اینجا به نیابت از استاندار گیلان باید عرض کنم همه ادارات دولتی، دستگاه‌های اجرایی بدون استثنا، همینطور ادارات خصوصی، بانک‌ها و نهادهای عمومی شهرداری‌ها حتما از دمای ۱۸ درجه استفاده کنند در غیر اینصورت اگر گزارش شود حتما گاز آن دستگاه و اداره قطع خواهد شد.

 

وی اذعان کرد: در مورد اصناف هم در کمیسیون نظارت جلساتی برگزار شد و تکلیف ملی این است که اصناف و واحد‌های تجاری تا ساعت ۱۸ باز باشند اما باز هم با نگاه بلندی که در استان گیلان وجود دارد پیشنهاد دادیم اصناف استان تا ساعت ۲۰ به خدمات‌رسانی خود ادامه بدهند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان ادامه داد: در مورد رستورانها، تغذیه فروشی‌ها و ارائه دهندگان مواد غذایی هم تصمیم بر این شد که این واحدها تا ساعت ۲۳ شب بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند که در این موارد دستگاهای نظارتی، شرکت گاز و اداره اماکن حتما پایش لازم را انجام خواهند داد.

 

اسحاقی یادآور شد: فرمانداران باید اطلاعات نانوایی‌هایی که دوگانه سوز هستند را حتما به شرکت گاز استان گیلان ارسال کنند تا مسیر استفاده از سوخت دوم آنها فراهم شود همچنین مراکز آموزشی و دانشگاههای استان گیلان چهارشنبه و پنجشنبه ۲۱ و ۲۲ دی ماه غیرحضوری به کار خود ادامه می‌دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با این محدودیت‌هایی که در بخشهای مختلف اعمال شد بتوانیم حداکثر صرفه‌جویی و کاهش مصرف را به خصوص در مصرف گاز داشته باشیم.


 

کد خبر 1245992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha