مدرسه قرآنی شبانه روزی در منطقه یکم نداجا آغاز به کار کرد

نخستین مدرسه قرآنی شبانه‌روزی حفظ و آشنایی با مفاهیم قرآن کریم با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه یکم امامت نداجا آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان هرمزگان، امیر دریادار شهرام ایرانی در این آیین گفت: آنچه در هندسه قدرت رقم می‌خورد این است که آن‌هایی که در حوزه قدرت قد علم می‌کنند به نوعی زده شوند.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: دشمن امروز صرفاً بر تجهیزات تکیه نداشته و بر روی تقویت اعتقادی نیروهای خود کار می‌کند و به عبارتی آنچه دشمن امروز در اختیار دارد صرفاً تجهیزات نیست چون تجهیزات را هم باید انسان‌ها و نیروهای انسانی به‌کار گیرند و به همین سبب بر روی تقویت مباحث اعتقادی نیروهای خود کار می‌کند.

 

وی اظهار کرد: این گونه نیست که یک سرباز، خلبان و ملوان آمریکایی ۱۰ هزار مایل را طی کرده و وارد حوزه دریایی عمان و خلیج فارس و منطقه غرب آسیا شود و بخواهد حرکتی انجام دهد.

 

امیر دریادار ایرانی گفت: بدون شک دشمن درحال کار در حوزه اعتقادی خویش بوده که از نظر ما اعتقادی نیست لذا امروز که این گام مهم یعنی تاسیس اولین مدرسه قرآنی در منطقه یکم امامت نداجا برداشته شد زمینه‌ای برای شکل‌گیری و مسیری است که در بیانیه گام دوم به‌درستی به آن اشاره شده است.

 

وی عنوان کرد: از سویی قرآنی بودن از مطالبه‌های اولیه فرماندهی معظم کل قوا بوده که سازمان عقیدتی سیاسی در همین مسیر گام برداشته است و مساله اول آن چیزی که در هفت یا هشت بخش بیانیه مهم گام دوم انقلاب اسلامی وجود دارد خود سازی، سپس جامعه پردازی است که در نهایت به تمدن اسلامی منتهی می‌شود.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: قطعاً مسیر رسیدن به مرحله تمدن اسلامی از قرآن و عترت می‌گذرد و علاوه بر بحثی که در حوزه قرآنی امروز انجام می‌شود در حوزه مفاهیم نهج‌البلاغه هم گام‌هایی برداشته شده است.

 

امیر ایرانی ابراز امیدواری کرد که در آن حوزه هم بتوانیم گام‌های بزرگی برداریم و فرماندهان به این اهمیت واقف اند و کمک می‌کنند تا در آینده نه چندان دور این ارتش الهی و نیروی مسلحی که پایه‌اش بر اندیشه‌های قرآنی و مبانی اسلامی است بتواند در همه صحنه‌ها مانند همیشه پیروز، مفتخر و مقتدر پرچم عزیز نظام مقدس را افراشته نگهدارد.

 

وی بیان کرد: اگر امروز همرزمان ما در عمق اقیانوس آرام درحال انجام وظیفه‌اند و صحنه را پر کرده و پرچم جمهوری اسلامی را در آنجا به اهتزاز درآورده‌اند نتیجه زحماتی است که در بدنه عقیدتی سیاسی متحمل آن‌ها شده‌اند.

 

حجت‌الاسلام عباس محمد حسنی نیز گفت: قرآن می‌فرماید تا شما کتاب‌های آسمانی را پیاده‌سازی نکنید به جایی نمی رسید و چیزی نیستید.

 

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در حوزه قرآن هم باید در ۲ بخش فعالان قرآنی همگانی و فعالان عرصه‌های قهرمانی قرآن کار کنیم و اگر چنانچه بخواهیم به درستی به هدف ترسیم شده توسط قرآن دست یابیم باید دارای مدرسه ای می‌بودیم که علاقه‌مندان به حفظ و مفاهیم قرآن در زمینه حفظ متمرکز می‌شدند تا یکی از مقدمات اقامه کتاب‌های آسمانی از جمله قرآن کریم فراهم شود.

 

وی اضافه کرد: این نخستین مدرسه قرآنی در ارتش و نیروهای مسلح بوده که بسیار حایز اهمیت است.

 

محمد حسنی گفت: البته زمانی که گفته می‌شود مدرسه قرآنی، این به ذهن برسد که افراد بخشی از وقت خود را در خارج از وقت اداری را برای تلاوت و تعلیم و تعلم قرآن قرار می‌دهند، درصورتی که چنین نیست و کسانی که در این مدرسه آموزش می‌بینند به طور کامل از محل خدمت منفک می‌شوند و ۲۴ ساعته اقدام به حفظ و فراگیری برنامه‌های قرآنی و درک مفاهیم قرآنی می‌کنند.

 

وی ابراز کرد: ان‌شاءالله برکات فراوانی از این رهگذر نصیب نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی و به‌خصوص نیروی دریایی خواهد شد و امیدواریم این نخستین و آخرین مدرسه قرآنی در ارتش نباشد به سایر نیروها تسری یابد.

 

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تأکید کرد: حتی در خود نیروی دریایی هم به یک مدرسه قرآنی بسنده نشود و برای اینکه بتوانیم ارتش را کاملاً قرآنی کنیم به مدرسه‌های قرآنی متعددی هم در حوزه پایوران، وظیفه و همسران و فرزندان نیاز داریم.

 

حجت الاسلام محمد حسنی بیان کرد: اگر بخواهیم قرآن را از مهجوریت درآوریم یکی از بهترین راه‌ها راه‌اندازی همین مدرسه‌های قرآنی هدف‌مند، نظام‌مند و هوشمند است و این گام نخست است و امید می‌رود گام‌های بعدی هم در سطح نداجا و آجا برداشته شود.

 

وی یادآور شد: ماندگاری هر فرد در تاریخ به اندازه کارهای ماندگاری است که انجام می‌دهد و راه‌اندازی چنین مدرسه ای یکی از تاریخی ترین و ماندگارترین کارها است.

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1246030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha