۴۵۰ کیلومتر از راه های روستایی شیروان برفروبی شد

مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شیروان گفت: با توجه به بارش برف سنگین، ۴۵۰ کیلومتر از راه های روستایی این شهرستان توسط عوامل اجرایی راهداری برفروبی شد.

حمید جوان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: برفروبی راه های روستایی از ساعت اولیه شروع برف انجام شد تا از مسدود شدن راه ها و سایر مشکلات در تردد جلوگیری شود و اینک کلیه راه ها و محورهای روستایی شهرستان باز است و تردد همچنان برقرار است.

 

مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شیروان عنوان کرد: طی مدت 48 ساعت گذشته، 17 محور روستایی در سه بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه شهرستان توسط عوامل اجرایی راهداری برفروبی شد که 24 کامیون به میزان 360 تن شن و نمک استفاده شد.

 

جوان خاطرنشان کرد: در پی اخطارهای سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی در سطح کشور و ورود این سامانه به استان تمامی تیم‌های راهداری شهرستان از چند روز قبل به حالت آماده باش در آمدند.

 

وی تصریح کرد: هم‌اکنون، 35 نفر نیروی راهداری و 32 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در سطح محورهای از پیش تعیین شده شهرستان مستقر هستند که ماشین آلات برف روب اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان تعمیر و تجهیز شده و راهداران آماده حضور به موقع در جاده ها و گردنه های برفگیر هستند.

 

وی اضافه کرد: با توجه به برودت هوا و لغزندگی جاده ها، رانندگانی که قصد تردد محورهای کوهستانی را دارند ضمن رعایت نکات ایمنی در رانندگی، زنجیر چرخ، تجهیزات ایمنی و وسایل گرمایشی به همراه داشته باشند و تا حدامکان از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

 

شهرستان شیروان ۶۵۰ کیلومتر راه روستایی دارد که ۷۰ درصد آن مربوط به مناطق کوهستانی است.

 

 

 

 

کد خبر 1246039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha