تبیین گفتمان انقلاب اسلامی در مساجد اولویت برنامه ها باشد

حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه همه فعالیت‌ها حول محور مسجد شکل گیرد گفت: گفتمان انقلاب اسلامی به‌ویژه در ایام الله دهه فجر باید برای آحاد مختلف مردم در مساجد تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام رضا حاجتی امروز (چهارشنبه، ۲۱ دی) در اولین نشست کمیته مساجد ستاد دهه فجر گیلان با تاکید بر مسجد محوری همه فعالیت‌های جامعه اظهار کرد: مسجد باید محور همه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ... باشد و همه مسائل از جمله بازار، خانواده و محله را تحت تاثیر قرار دهد.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه مسجد باید محور حکمرانی اسلامی باشد افزود: مسجد مامن و پناهگاه مردم است و تمام فعالیت‌های اجتماعی و مدیریت جامعه اسلامی باید در بستر مسجد شکل بگیرد.

 

وی با اشاره به کارکردهای مسجد و بیان اینکه کارکرد مسجد تنها عبادی نیست اظهارکرد: همه فعالیت‌ها حول محور مسجد شکل گیرد تا کارکردهای این مکان مقدس در همه ابعاد احیا شود.

 

حاجتی با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی باید تقویت شود افزود: گفتمان انقلاب اسلامی به‌ویژه در ایام الله دهه فجر باید برای آحاد مختلف مردم در مساجد تبیین شود که هدف انقلاب اسلامی چه بوده و بر چه اساس شکل گرفته است.

 

وی با تاکید بر توجه به حرکت توحیدی در تبیین اهداف انقلاب اسلامی اظهارکرد: انقلاب اسلامی بر پایه دینداری شکل گرفته است و باید کلان روایت انقلاب اسلامی و مقاومت آن در برابر تمدن غرب در جامعه بازگو شود در غیر اینصورت یأس و ناامیدی ایجاد می‌شود.

 

حاجتی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در برابر تمدن غرب که به دنبال مادی گرایی و هویت زدایی است، ایستادگی می‌کند تصریح کرد: حجاب و پوشش لبه تیز تقابل و درگیری تمدن غرب و تمدن اسلامی است. استکبار جهانی از اسلام هراسان است و بزرگترین دشمن آنها، اسلام نابی است که در ایران اسلامی حاکم است.

 

وی با تاکید بر اینکه رویکرد ما در برگزاری برنامه‌ها باید تبیین گفتمان انقلاب اسلامی باشد گفت: امروز درگیر تمدنی همان گفتمان انقلاب اسلامی است که باید در مساجد تبیین شود که با افزایش آگاهی مردم موجب ایستادگی در برابر مشکلات می‌شود.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان در ادامه به برخی برنامه‌های پیشنهادی کمیته مساجد برای گرامیداشت ایام الله دهه فجر اشاره کرد و بیان داشت: روایت های انقلاب اسلامی در مساجد برای مردم تبیین شود.

 

وی برگزاری برنامه‌های نمایشگاهی از جمله نمایشگاه فجر صادق، چرا مرگ بر آمریکا، حقوق بشر غربی و برنامه‌های فرهنگ هنری، حلقه های بصیرتی، معرفتی در مساجد و مسابقات کتابخوانی را از جمله برنامه‌های پیشنهادی اعلام کرد.

 

گفتنی است، در ادامه جلسه نمایندگان هر یک از دستگاه‌های عضو به ارائه برنامه‌های پبشنهادی خود پرداختند.

 

 

کد خبر 1246076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha