هنرمندان  رشادت های رزمندگان دوران دفاع مقدس را روی صحنه تئاتر تبیین کنند

سلگی از تئاتر به عنوان بهترین ابزار برای تبیین رشادت های این رزمندگان یاد کرد و افزود: گروه های نمایش می توانند فتنه های استکبار که برای تردید نسل نو ایران اسلامی نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به پا کرده را روی صحنه بیاورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، روح الله سلگی امروز (۲۱دی) در آئین اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه سه کشور ضمن گرامیداشت یاد و نام ۱۰هزار و ۴۰۰شهید دوران دفاع مقدس استان  با بیان اینکه این خطه از شمال کشور به دیار علویان شهره عام و خاص است، اظهار کرد: حکومت علویان تبرستان برای اولین حدود ۷۰۰سال قبل از شکل گیری صفویه در این استان تشکیل شده است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران از بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه سه کشور به عنوان اولین گردهمایی هنری جمعی بعد از شیوع همه گیری کرونا یاد کرد و افزود: قدردان همت والای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در میزبانی از این رویداد فرهنگی هنری هستیم.

 

وی در ادامه ضمن گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زهرا(س)،‌بر لزوم تکریم مادران و بانوان تاکید کرد و گفت: زن در اسلام یک نماد بزرگ،‌برجسته و پیام آور واقعه عاشورا می دانیم. اگر زینب(س) نبود کربلا در کربلا می ماند.

 

سلگی با اشاره به رشادت های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی،‌ ادامه داد: این شهید والامقام در جبهه مقاومت جلوی دشمنان اسلام ایستاد و ناجی جان دختران و بانوان این سرزمین شده است.

 

وی با بیان اینکه به فرموده حاج قاسم سلیمانی دختران کم حجاب و بی حجاب هم دختران ما هستند باید برای حفظ این دختران کوشید،‌افزود:‌رهبری نیز فرمودند بانوان دارای حجاب ضعیف نیز فرزندان این انقلاب هستند باید برای حفظ آنها تلاش شود.

 

سلگی با بیان اینکه شهدا برای حفظ ملت ایران و حفظ این آب و خاک از جان شیرین خود گذشتند،‌ خاطرنشان شد: رزمندگان در کربلای چهار دست بسته به شهادت رسیدند تا امروز ما در امنیت باشیم.

 

وی با بیان اینکه هشتک های دروغین ربات های توئیتر نمی تواند مبنای آزادی باشد،‌گفت: باید رشادت های رزمندگان اسلام که برای حفظ جان ملت ایران از جان خود گذشتند به درستی تبیین شود.

 

سلگی از تئاتر به عنوان بهترین ابزار برای تبیین رشادت های این رزمندگان یاد کرد و افزود: گروه های نمایش می توانند فتنه های استکبار که برای تردید نسل نو ایران اسلامی نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به پا کرده را روی صحنه بیاورند.

 

وی با بیان اینکه تئاتر ریشه در تعزیه دارد، گفت: تعزیه تجلی هنر نمایشی است باید هنرمندان مظلوم این عرصه که در دوران همه گیری کرونا با چالش هایی مواجه شدند مورد حمایت قرار گیرند.

کد خبر 1246190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha