شهرک رسانه ای در خراسان جنوبی ایجاد می شود

فرخنده از پیگیری برای ایجاد شهرک رسانه ای در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: اداره کل راه و شهرسازی موافقیت خود را در حوزه واگذاری زمین شهری برای ایجاد شهرک رسانه ای اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی فرخنده شامگاه چهارشنبه (۲۱ دی) در آیین نکوداشت روز بسیج رسانه و گرامیداشت سالروز شهادت غلامرضا رهبر اظهار داشت: ضرورت روایت اول در شرایط فعلی کشور بسیار حائز اهمیت است و سودمندی خبر رسانه ها باید به نفع نظام اسلامی و تقویت مسئولان و خدمت به مردم استان باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه انقلابی خبر تولید کردن اهمیت ویژه ای در متن رسانه دارد، افزود: نقد منصفانه و هدایتگری جامعه باید مورد توجه رسانه باشد.

 

وی در ادامه به مطالبات خبرنگاران استان در حوزه مسکن اشاره و تصریح کرد: جلسه ای با حضور اعضای خانه مطبوعات، انجمن صنفی خبرنگاران و نماینده صدا و سیما برگزار شد و به بنیاد مسکن معرفی نامه ارسال شد و در حال پیگیری های اداری هستند.

 

فرخنده بیان کرد: آنچه از مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در حوزه مسکن شهری استعلام کردم این بود که گفتند چون مطالبات صنفی در سطح شهر بسیار است اختیاری در واگذاری زمین شهری ندارم اما تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که خبرنگاران از طریق نهضت ملی مسکن اقدام کنند تا واگذاری بلوک بهتر و محل تجمیع اسکان اصحاب رسانه پیگیری شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به عدم توانایی خبرنگاران برای پرداخت آورده نقدی و تسهیلات مسکن، تصریح کرد: این واقعیتی است که وجود دارد اما بخش مسکن روستایی توط نمایندگان خبرنگاران در حال پیگیری است.

 

وی از پیگیری برای ایجاد شهرک رسانه ای در استان خبر داد و گفت: در این زمینه راه و شهرسازی موافقیت خود را در حوزه واگذاری زمین شهری برای ایجاد شهرک رسانه ای اعلام کرده است.

 

فرخنده به آغاز ثبت نام وام خرید کالا برای خبرنگاران اشاره و عنوان کرد: خبرنگاران و مدیران رسانه‌ای متقاضی بهره‌مندی از وام خرید کالا، تا پایان دی‌ماه فرصت دارند نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه جامع رسانه‌های کشور اقدام کنند.
 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اعلام کرد: این تسهیلات در مبالغ ۳۰ و ۵۰ میلیون تومانی و برای خرید کالای صرفاً ایرانی با ۵ درصد تخفیف به اصحاب رسانه قابل پرداخت است و نرخ سود وام با بازپرداخت سه ساله ۱۸ درصد محاسبه خواهد شد.

 

وی در ادامه افزود: در هفته گذشته سه رسانه مکتوب استان خراسان جنوبی برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه ۴ درصد به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شدند. همچنین بسته حمایتی برای پایگاه های خبری فعال استان نیز پیش بینی شده است.

 

فرخنده بیان کرد: از اعتبارات حوزه جوانی جمعیت بخش فرهنگ سازی و ظرفیت رسانه ها تکلیف است در همین راستا به رسانه های فعال در حوزه جوانی جمعیت، مبلغی بلاعوض به عنوان تشویق پرداخت خواهند شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در پایان گفت: نظام رتبه بندی و به روز رسانی خبرنگاران استان تا پایان سال نهایی می شود.

 

گفتنی است در این مراسم از خواهر شهید فرهادی اولین شهید رسانه‌ای خراسان جنوبی با اهدای هدیه‌ای تجلیل شد.

 

 

 

کد خبر 1246230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha