اجرای ۴ پروژه بزرگ انتقال آب دریا به کشور در دولت سیزدهم

محرابیان با اشاره به پروژه های آب رسانی در سطح کشور گفت: هم اکنون ۴ پروژه بزرگ انتقال آب دریا به کشور در دولت سیزدهم در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، محرابیان، وزیر نیرو در مراسم آغاز علمیات اجرایی پروژه آبرسانی از خلیج فارس به فلات مرکزی یزد با حضور آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان گفت: وزارت نیرو تامین آب را در تمامی بخش های کشور در دستور کار خود قرار داده و  برای تک تک مناطق و استان ها برنامه های عملیاتی دارد.

وی افزود:  این مراسم به منظور افتتاح 16 پروژه صنعت آب و برق است که در این مراسم شاهد افتتاح دو مخزن بزرگ برای تاب آوری استان یزد، دو پروژه بازچرخانی آب برای استفاده از پس آب بهداشتی استان در مصرف صنعتی، تعداد قابل توجهی از پروژه های برقی و پست ها و خطوط انتقال هستیم.

وزیر نیرو گفت: تامین آب شهر یزد به صورت طرح پدافندی از خط موجود دریا بر اساس مصوبه جلسه مشترک با استان ها در زمان کوتاه و در دولت سیزدهم عملیات اجرایی آن آغاز شد و امیدواریم با افتتاح آن تامین آب پایدار را در استان خواهیم بود.

وی بیان کرد: شروع عملیات اجرایی خط دوم آب دریا به استان های فلات مرکزی به عنوان مهمترین پروژه ما در این استان است.

محرابیان ادامه داد: با مدیریت مصرف می توانیم بسیاری از نیازهای کشور را تامین کنیم و در کنار آن نیز مدیریت اجرای پروژه های سخت افزاری و تامین آب می تواند ما را در مدیریت منابع کمک کند.

وی افزود: ویژگی جمهوری اسلامی این است که با استفاده از آب های نامتعارف مانند پسآب و آب دریا و حتی آب های عمیق درون سرزمینی می توانیم بسیاری از نیازهای خود را برطرف کنیم.

وزیر نیرو ادامه داد: اکثر ابرشهرهای دنیا در کنار دریاهای عظیم بنا شده ولی ویژگی سرزمین ما این فاصله با دریا است اما سهم خود را برای تامین آب از دریا باید حفظ کنیم.

وی افزود: پیشبینی شده در مدت چهار سال میزان آب شیرین کن ها را به شش برابر افزایش دهیم.

محرابیان گفت: انتقال آب دریا به سیستان بلوچستان، خط دو انتقال آب به فلات مرکزی کرمان و یزد ، انتقال آب از خلیج فارس در کنار این خط انتقال به استان اصفهان به عنوان پروژه های مهم کشوری است که توسط دولت سیزدهم در حال اجرا است.

 

کد خبر 1246254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha