هدف ما رفع دغدغه مردم است/ اصلاح الگوی مصرف گام اساسی در مصرف انرژی در کشور است

آیت الله رئیسی با اشاره به اهمیت انتقال آب به سراسر کشور و استفاده از منابع انرژی در کشور گفت: اصلاح الگوی مصرف گام اساسی در مصرف انرژی و منابع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه آبرسانی از خلیج فارس به استان های مرکزی ایران و افتتاح همزمان 16 پروژه صنعتی آب و برق در استان یزد گفت: 16 طرح در صنعت استان از کارهای ضروری برای زندگی مردم استان یزد است و به ویژه کار بزرگی که با تلاش عزیزان در استان یزد در حال اجرا است یکی از کارهای بسیار ماندگار است.

 

وی افزود: رفع مشکل مردم نسبت به مساله آب به عنوان ضروری ترین عنصر برای حیات و زندگی مردم کاری ماندگار است و شکوه این مراسم آن است که در سردی هوا کارگران ، مهندسان و مدیران مشغولند تا مشکل مردم را رفع کنند.

 

رئیس جمهور کشورمان بیان کرد: شکوه این مراسم این است که گره ای از زندگی مردم گشوده شود.

 

وی گفت: پشتیبان آب شرب یزد کاری 18 ماهه است که در چهار ماه انجام شد و کاری ارزشمند است و جای تشکر از وزیر نیرو داریم که با وجود تنش های آبی زمینه را به نحوی فراهم کردند که کارهای زمان بر به نحوی کوتاه کردند و تامین مالی را صورت می دهند و این برای ما افتخار است و همچنین از استاندار یزد نیز کمال قدردانی را داریم.

 

 

آیت الله رئیسی ادامه داد: بخش های مختلفی در این کار نقش داشتند و معتقدیم که در کشور ظرفیت زیاد داریم و امکانات متعددی نیز داریم و اگرچه دشمن تلاش کرده تا فشار حداکثری بر ما بگذارد اما موفق نشده زیرا اراده های فولادی وجود دارد که در جنگ اراده ها حاضر به تسلیم نیست و بنا دارد تا این پیشرفت را ادامه دهد.

 

 

وی افزود: این 16 طرح و کاری که انجام شده است همه جلوه اراده است و تلاش برای ایجاد رفاه برای مردم است.

 

رئیس جمهور کشورمان بیان کرد: آغاز این طرح بزرگ انتقال آب کار بزرگی است که درخواست داریم که زمان کوتاه تر شود.

 

وی گفت: ما خرسند به خرسندی مردم یزد هستیم و خوشحالیم که دغدغه مردم استان های یزد، اصفهان، کرمان و سیستان و بلوچستان رفع شود و آرامش در آنها ایجاد شود.

 

 

رئیس جمهور کشورمان بیان کرد: ما باید از امکان خلیج فارس درست استفاده کنیم و با صرفه جویی از این انرژی ها استفاده کنیم و نوع استفاده کردن از این انرژی ها را باید اصلاح کنیم.

 

 

وی گفت: اصلاح در الگوی مصرف بسیار مهم است و یکی از ویژگی های بسیار نام آور استان یزد روحیه قناعت و جلوگیری از اسراف است که این روحیه ارزشمند را باید گسترش دهیم.

 

 

آیت الله رئیسی ادامه داد: استان یزد به عنوان استان صنعتی، کشاورزی، معدنی، استان دانش بنیان است که این ویژگی ها به دلیل روحیه کار و تلاش و کارهای بزرگ است.

 

 

وی افزود: ما در دولت مصمم به انجام طرح های بزرگ هستیم و با شعار ما می توانیم با اتکا به خدا و اتکا به داشته های خود این گام را بر می داریم.

 

رئیس جمهور کشورمان بیان کرد: اولین داشته ما نیروی انسانی ما است و در کنار آن منابع است که باید با مدیریت صحیح از این داشته ها بهره برد.

کد خبر 1246259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha