ضرورت شناخت سیره حضرت زهرا(س) برای مسلمانان و بویژه بانوان جامعه اسلامی

عزیزی با بیان اینکه جامعه غربی بسیاری از داشته‌های زن را از او گرفته ولی اسلام به جایگاه زنان احترام می‌گذارد و او را محور خانواده می داند گفت: شناخت سیره سیدة نساء العالمین،فاطمه زهرا(س) برای مسلمانان و به ویژه بانوان جامعه اسلامی ضروری است.

امیر حسین عزیزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ضمن تبریک با سر سعادت بانوی آب و آینه، حضرت فاطمه زهرا(س) را منبع الهام آزادی، حق‌خواهی و عدالت طلبی دانست و اظهار کرد: فاطمه(س) یک زن بود، آنچنان که اسلام می‌خواهد. مظهر یک دختر در برابر پدرش، مظهر یک همسر برابر شوهرش، مظهر یک مادر برابر فرزندانش و مظهر یک «زن مبارز و مسئول» در برابر زمان و سرنوشت جامعه اش بود.

 

مسئول کانون شهيد مطهري آستان مقدّس آقاسیّدهاشم (ع) ورازگاه بخش سنگر افزود: اسلام به مقام و جایگاه زن و خانواده و رعایت عفت بسیار اهمیت می دهد و نمونه کامل این زن را در فاطمه زهرا(س) می توان یافت.

 

وی تصریح کرد: جامعه غربی بسیاری از داشته‌های زن را از او گرفته و جنسیتی به او نگاه می کند در حالی که اسلام به جایگاه زنان احترام می‌گذارد و او را محور خانواده و تربیت نسل می داند.

 

عزیزی گفت: حضرت زهرا(س) سرچشمه تمام خوبی ها و نمونه بارزی از بهترین مادر و از باب زن و همسری، بهترین بانو بودند و بهترین روز برای تجلیل از مقام زن و مادر همین میلاد حضرت زهرا(س) است.

 

وی شناخت سیره آنحضرت به عنوان سیدة نساء العالمین را برای مسلمانان و به ویژه بانوان جامعه اسلامی ضروری دانست و افزود: با شناخت و عمل به سیره آنحضرت هرگز از مسیر حق و آزادی خارج نمی شویم بلکه پیرو و ولایتمدار خواهیم ماند.

 

عزیزی در ادامه با اشاره به اینکه به مناسبت زادروز مبارک حضرت زهرا(س) و گرامیداشت مقام زن مراسمی را پنج شنبه (۲۲ دی)  همراه با نماز مغرب و عشا در آستان مقدس آقا سید هاشم(ع) ورازگاه برگزار می شود،  گفت:  در این مراسم که همراه با اهدای جوایز ارزنده است حجت الاسلام موسی زاده سخنرانی و کربلایی مهران جهانسیر مدیحه سرایی خواهند کرد.

کد خبر 1246261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha