سبک زندگی فردی و اجتماعی حضرت فاطمه زهرا(س) برای خانواده ها تبیین شود

حجت الاسلام احمدی با یادآوری اینکه ایثارگری، یاری دادن امام به‌حق، ایستادگی مقابل مستکبران و اعتراض زیبا مقابل انحراف اجتماعی نشان داد که حضرت زهرا(س) یک شخصیت ماندگار هستند، گفت: سبک زندگی فردی و اجتماعی حضرت فاطمه زهرا(س) برای خانواده ها تبیین شود.

حجت الاسلام سعید احمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان با تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن اشاره کرد و در تبیین جایگاه آن حضرت گفت: فاطمه زهرا(س) مادر حقیقی همه انسان‌هاست و حتی نزدیکتر از مادر طبیعی به ما؛ چون در زیارت‌ معصومین (ع) به فرزندان فاطمه خطاب می‌کنیم در حالی که خود فاطمه از اینها هم بالاتر است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) نمونه و الگوی کاملی برای انسان‌هاست، خاطرنشان کرد: قناعت، ساده زیستی، عبادت و فضائل اخلاقی آن حضرت در حوزه زندگی فردی برای هر انسان منصفی اسوه است.

 

وی با یادآوری اینکه در حوزه زندگی اجتماعی نیز ایثارگری، یاری دادن امام به‌حق، ایستادگی مقابل مستکبران و اعتراض زیبا مقابل انحراف اجتماعی نشان داد که آن حضرت یک شخصیت ماندگار هستند، گفت: پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله می فرماید: فاطمه(س)عزیزترین مردم در نزد من است.

 

حجت الاسلام احمدی در ادامه به برپایی روضه های خانگی در زنجان اشاره و با تبیین روایتی از امام باقر (ع) در خصوص زیارت امام حسین (ع) در روز عاشورا گفت: از ایشان سوال کردند ما در روز عاشورا نمی‌توانیم به کربلا برویم، ایشان فرمودند در خانه برای امام حسین علیه السلام گریه و ندبه و عزاداری کنید و به اهل خانه خود دستور دهید که بر او بگریند و در خانه با اظهار گریه و ناله بر حسین علیه السلام مراسم عزاداری برپا کنید.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه هر چه جلسات خانگی ساده و با معنویت برگزار شود موجب استقبال بیشتر مردم می شود، گفت: یکی از مراتب جهاد تبیین تأکید بر نشر خوبی‌ها همچون روضه خانگی‌ است.

 

وی ادامه داد: هر چقدر دشمن برای از هم پاشیدگی خانواده‌ها سرمایه‌گذاری کند، آنهایی که ایران و اسلام را دوست دارند باید به دست‌گیری از اقوام و خویشان اقدام کنند.

کد خبر 1246271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha