با واردات ماشین آلات به جای کالا، پس از ۳ سال می توانیم کشور را در بخش پارچه تامین کنیم

رئیس انجمن نساجی استان یزد گفت: به جای اینکه کالای تمام شده وارد کنیم، کالای سرمایه ای، دستگاه ها و ماشین آلات را وارد کنیم تا بتوانیم پس از ۳ سال تولید کشور را در بخش پارچه تامین کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مجتبی دستمالچیان رئیس انجمن نساجی استان یزد لحظاتی پیش در جلسه طلایه داران پیشرفت ایران با رئیس جمهور در یزد با اشاره به اینکه 2500 واحد کوچک و بزرگ در بخش صنعت نساجی در استان یزد فعال هستند، گفت: متاسفانه به دلیل کم توجهی به این صنعت در سالیان گذشته، امروز به بزرگترین وارد کنندگان پارچه تبدیل شده ایم در صورتی که امکان تولید آن در کشور وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه مدیریت واردات در کشور مهم است، افزود: صادرات و ارز در کشور مدیریت می شود و باید کالایی که در کشور امکان تولید وجود دارد، وارد نشود و اگر مدیریت نشود با مشکلات عدیده ای مواجه می شویم.

 

دستمالچیان عنوان کرد: به جای اینکه کالای تمام شده وارد کنیم، کالای سرمایه ای و دستگاه ها و ماشین آلات را وارد کنیم تا بتوانیم پس از 3 سال تولید کشور را در بخش پارچه تامین کنیم.

 

وی اظهار داشت: تعرفه همیشه ابزار حمایت تولید داخل بوده ولی چون نرخ تعرفه ای صورت گرفت، این مسئله با چالش مواجه شد.

 

رئیس انجمن نساجی استان یزد در پایان گفت: بیشتر توجه در کشور به صنایع موهبتی است و این نباید باعث شود که به صنایع همتی که ارزش افزوده ایجاد می کنند، بی توجه باشیم.

کد خبر 1246348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha