تامین گاز در خراسان شمالی در شرایط بحرانی قرار گرفت

سرپرست دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: تامین گاز طبیعی در استان به شرایط بحرانی رسیده و احتمال قطعی گاز در برخی نقاط وجود دارد.

مرتضی رجایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: در شرایط کنونی که تامین گاز با چالش و مشکل روبه رو شده، احتمال اینکه گاز در برخی از نقاط استان قطع شود وجود دارد و این شرایط در اسفراین حادتر و احتمال قطعی گاز بیشتر است زیرا این شهرستان در انتهای خط انتقال گاز قرار دارد.

 

 

سرپرست دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: با توجه به اینکه ترکمنستان گاز ورودی به ایران را قطع کرده است، تامین گاز و تامین شبکه پایدار با مشکل روبه رو شده و استان های شمال شرق کشور و شمال با چالش روبه رو شده است.

 


رجایی اظهارکرد: در صورتی که شبکه پایدار گاز از دست برود، برقراری شبکه های گاز خانگی بسیاز زمان بر خواهد بود زیرا این اقدام باید منزل به منزل انجام شود که زمان بر است.

 


وی گفت: پیش بینی شده تا در صورت قطعی گاز، نفت سفید تامین شود و اکنون ذخیره این سوخت در استان مناسب و پاسخگو است.

 


سرپرست دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: جمعیت هلال احمر استان هم آمادگی دارد که تجهیزات نفت سوز از قبیل والر را تامین و توزیع کند اما درخواست ما این است مردم خود نسبت به تامین این تجهیزات اقدام کنند.

 

 

در  شب های اخیر، استان خراسان شمالی دمای زیر ۲۰ درجه سانتیگراد را تجربه کرده و در  شبانه روز گذشته هفت میلیون ۲۰۰ هزار متر مکعب گاز در استان مصرف شد که ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار متر مکعب آن مربوط به بخش خانگی است.

 

 

 شرکت گاز خراسان شمالی درباره مصرف گاز هشدار داده و از مردم خواسته است که موضوع صرفه جویی را جدی بگیرند.

 

 


 

کد خبر 1246368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha