اطاعت و پاسداشت ثقلین تنها راه تعالی و رستگاری مسلمانان

حجت الاسلام نصیرالاسلامی با اشاره به فراهم شدن زمینه رشد و پیشرفت استعدادهای قرآنی در جامعه، گفت: اطاعت و پاسداشت ثقلین تنهاترین راه تعالی و رستگاری مسلمانان است.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: کتب آسمانی قرآن کریم که بر قلب پیامبر اکرم (ص) نازل شد در طول تاریخ نه تنها باعث رحمت مسلمین عالم بوده، بلکه در طول این ۱۴۰۰ سال برای بسیاری از افراد غیر مسلمان نیز چراغ هدایت و رستگاری بوده و اعجاز این کلام حق و این نور ازلی همیشه جهانیان را بر سبیل حق هدایت می فرماید.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نبی مکرم عالمیان محمدبن عبدالله (ص) در حدیثی متواتر می فرمایند: « إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی ما إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بهما لَنْ تَضلُّوا أبَداً و إنّهما لَنْ یَفْتَرِقا حَتى یَرِدا عَلَیَّ الحَوْضَ»، ادامه داد: دو یادگار با عظمت قرآن کریم و عترت پاک ایشان بوده و تنها راه هدایت و رستگاری تمسک به آن‌دو است.

 

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی گفت: در طول تاریخ در دنیا بلکه در کشور عزیزمان ایران اسلامی افرادی از جمله رسول ترک که با تمسک و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به ویژه وجود مقدس امام حسین (ع) عاقبت به خیر شده اند و انتخاب این راه باعث هدایت آنها شده و از راه گذشته که مملو از کفر، معاصی و سیئات بوده، انابه نموده و با توجه به حضرات معصومین علیهم السلام توبه نموده و عبدصالح خداوند متعال شده اند.

 

وی یادآور شد: تمسک به ثقل اکبر حضرت رسول اکرم (ص) که همان قرآن کریم است نیز باعث رستگاری و خیرالدنیا والآخره است، به عنوان شاهد و نمونه کربلایی کاظم ساروقی را عرض می کنم که به معجزه قرآنی معروف است بر اثر تقوا و عمل به احکام اسلامی به آرزویش که حفظ قرآن بود دست یافت.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه، افزود: در مورد توفیق حفظ قرآن کریم در حدیثی رسول الله (ص) فرموده اند: «أغنی النَّاس حَمله القرآن؛ مَنْ جَعَلَهُ اللهُ تَعالی فی جوْفِه» یعنی: «بی نیازترین مردم حافظان قرآن هستند؛ همان كسانی كه خداوند متعال قرآن را در وجودشان جای داده است.»

 

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی خاطرنشان کرد: بحمدلله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷، شاهد پرورش و شکوفایی استعدادهای خوبی در موضوعات و مباحث قرآنی از قبیل قرائت، حفظ و تفسیر بودیم و به ویژه حفظ قرآن ما بین نوجوانان و جوانان به هیچ وجه قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

 

وی اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان نهادی که افتخار خدمت گذاری ثقلین یعنی قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام را دارد علاوه بر برگزاری باشکوه مسابقات بین المللی قرآن کریم، از دهه گذشته در بحث تربیت حفاظ قرآن کریم تلاش‌های خوبی انجام داده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امیدواریم خیرین و متمکنین از دوست داران ثقلین املاک و مال های خود را در راه دین و ارزش‌های اسلامی، ترویج مکتب اهل‌بیت علیهم السلام و همچنین در راه حفظ و معارف قرآن کریم وقف نمایند تا بخشی از هزینه های این طرق مقدس تامین و باعث بیمه شدن جوانانمان از تهاجم فرهنگی دشمن باشیم.

 

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی در ادامه از اعزام علیرضا مسیح‌ پور، قاری برجسته استانی به مسابقات کشوری قرآن کریم که از ۲۲ تا ۲۸ دی‌ماه در استان خوزستان برگزار می‌شود، خبر داد و برای وی آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.

 

گفتنی است، آئین افتتاحیه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله کشوری به میزبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان در بیست و دوم مهرماه در شهر اهواز برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1246382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha