تقویت بازارچه ها و گسترش آنها در دستور کار دولت است

خزعلی، با بیان اینکه تقویت بازارچه ها از ضروریات است، گفت: گسترش بازارچه ها سبب می شود تا زمینه صادرات بعضی از این کالاها که بسته بندی مناسب و با کیفیت را دارند فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و بانوان، در جریان سفر هیات دولت به شهر یزد از بازارچه شهرداری بانوان یزدی دیدار و با مسئولان آن گفت وگو کرد.

 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، با اشاره به اینکه تسهیلات لازم برای استان یزد در این زمینه اختصاص یافته است، گفت: توجه به  مشاغل خانگی، صنایع تبدیلی و صنایع کشاورزی در استان یزد از ضروریات است.

 

 خزعلی، با بیان اینکه وام های اشتغال در حوزه کشاورزی برای پشتیبانی از زنان سرپرست خانوار است، اظهار داشت:که قسمت ۱۴۰۱ را جذب و اجرایی شود و بتوانیم بحث اشتغال را برای ۱۴۰۲ افزایش دهیم.

 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، تقویت بازارچه ها و گسترش آنها را ضروری دانست و تصریح کرد: یکی دیگر از کارهای اجرایی در دست اقدام تقویت بازارچه ها و گسترس آنها است تا زمینه صادرات بعضی از این کالاها که بسته بندی مناسب و کیفیت لازم را دارد فراهم شود.

 

دکتر خزعلی در خصوص تقویت صنایع دستی، توضیح داد: در برخی استان ها تعاونی های زنجیره ای راه اندازی شده است. به صورت که چند استانی که کالاهای مشابه تولید می کنند تعاونی های مشترک راه اندازی کرده تا تولیدات خود را به فروش برسانند.

 

وی گفت: در نظر داریم که این موضوع را نیز در استان یزد بررسی و پیگیری کنیم تا بتوانیم تعاونی های زنجیره ای این مرکز را با دیگر استان هایی که تولیدات مشترک دارند را نیز راه اندازی کنیم. همچنین توجه به مواد اولیه و بررسی بازار فروش نیز از امور حیاتی  است.

کد خبر 1246395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha