حضرت فاطمه(س) اسوه ای بی مانند برای سعادت است

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر ضرورت ترویج مکتب فاطمی، گفت: حضرت فاطمه (س) اسوه ای برای سعادت همه جهانیان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی امروز در خطبه های نماز جمعه خرم آباد، با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر، اظهار داشت: حضرت زهرا(س) بانویی است که پدر او رهبر انقلابی جهانی است که باید تا برپایی روز قیامت پابرجا باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه دخت نبی مکرم اسلام در مجاهدت و تلاش به حدی رسید که به او لقب ام‌ابیها دادند، اظهار کرد: در مدت کوتاهی نبی مکرم اسلام دو شخصیت بزرگ یعنی خدیجه و ابوطالب را از دست داد و در این دوران محنت بود که حضرت زهرا(س) با جسم کوچکش، تسلی بخش پدر بود.


وی با تاکید بر ضرورت ترویج مکتب فاطمی، گفت: حضرت فاطمه (س) اسوه ای برای سعادت همه جهانیان است.


مدیریت جهادی راه رفع مشکلات است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه دولت نیازمند بازسازی انقلابی و فکورانه در همه عرصه‌های مدیریتی است، گفت: مدیریت‌ها باید بر ریل انقلاب حرکت کنند.

وی با برشمردن عملکرد دولت سیزدهم با بیان اینکه اقدامات دولت دو دسته قابل تقدیر و اقدامات نیازمند تغییرات اساسی تقسیم می‌شود، تصریح کرد: واکسیناسیون عمومی واکسن کرونا، برقراری و ارتباط موثر با همسایگان، به ثمر رسیدن برخی طرح‌های بزرگ، شروع اقدام ملی ساخت مسکن و توسعه بیمه رایگان از اقدامات قابل تقدیر دولت

 رعایت حجاب و عفاف بستر سلامت اجتماعی است

حجت الاسلام شاهرخی در ادامه امنیت را بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی در ایران خواند و گفت: دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی و غیردولتی به پاس قدردانی از این موهبت لازم است همچنان بر سلامت اجتماعی مجموعه نظارت کنند چرا که رعایت حجاب و عفاف و اجرای امر به معروف و نهی از منکر در حوزه‌های کاری آنها ضروری است.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه هر جامعه‌ای به مرور زمان دچار تغییر در باور‌ها، رفتار و استفاده می‌شود، اظهار کرد: گاهی تغییرات اعتقادی و رفتاری، در جهت رشد اجتماع و گاهی سبب آسیب‌‌های اجتماعی می‌شود کمااینکه امروز در جامعه اسلامی نیز رویش‌ها و ریزش‌ها را مشاهده می‌کنیم.


صیانت از کانون خانواده ضروری است


امام‌جمعه خرم‌آباد در ادامه با اشاره به اهمیت صیانت از کانون خانواده گفت: سبک زندگی ما باید روی کانون خانواده متمرکز شود چراکه بستر سبک زندگی اسلامی در لایه‌ها و سطوح جامعه، در بستر خانواده فراهم می‌شود.

 

وی با بیان اینکه از نگاه قرآن کریم، راز اصلی و هدف تشکیل خانواده، حکمت‌هایی است که در آن وجود دارد، اضافه کرد: آرامش روانی، از حکمت‌های تشکیل خانواده است تا خانواده‌‌ها با اخلاق حسنه با هم برخورد کرده و مناسبات آنان بر پایه دین باشد.

 

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه از نظر قرآن مرد و زمن مکمل هم هستند و نیاز دارند همدیگر را کامل کنند، افزود: زن و مرد بدون هم ناقص هستند و در کنار همدیگر کامل می‌شوند لذا باید به دنبال رفع نیازهای جسمی و هم نیازهای عاطفی و روحی بود این در حالی است که خانواده کانون مودت است و مودت سبب مصونیت خانواده از تزلزل، آسیب‌ها و تهاجم فرهنگی می‌شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به مناسبت‌های هفته جاری، ادامه داد: ۲۶ دی‌ماه روز فرار طاغوت و رهایی ملت ایران از دست استبداد و استکبار است که باید خدا را به شکرانه آن سپاس گفت.

 

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد به ۲۶ دی‌ماه سالروز شهادت فدائیان اسلام از جمله شهید سیدنواب موسوی که در سال ۱۳۳۴ به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، اظهار کرد: آرمان فدائیان اسلام، برپایی حکومت اسلامی بود گرچه برپایی این نظام را ندیدند امام مجاهدت آنان سبب پیروزی انقلاب شد.

 

 

کد خبر 1246428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha