فعالیت ۲۰ هزار بانوی خوشنویس در کشور

موسوی گفت: امروز بالغ بر ۲۰ هزار خوشنویس بانو در سطح کشور فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، میرحیدر موسوی در حاشیه جشنواره بداهه نویسی انجمن خوشنویسان با عنوان مشق مادر که امروز (جمعه ۲۳ دی) در حسینیه امینی ها قزوین برگزار شد، بیان کرد: این مراسم نخستین رویداد اختصاصی ویژه بانوان است که در کشور در حال برگزاری است و زمان زیادی برای اجرای این برنامه نداشتیم و درصدد هستیم تا در سال های بعد این برنامه را با برنامه ریزی هرچه بهتر برگزار کنیم.

 

رئیس انجمن خوشنویسان استان قزوین ادامه داد: خوشبختانه مراکز استان ها بسیار خوب همراهی کردند و از همکاران در حوزه هنری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن خوشنویسان ایران و استان که همراهی داشتند، تشکر می کنم که همه دست به دست هم دادند و این اتفاق منسجم رقم خورده است.

 

وی اضافه کرد: این رویداد در ۲۶ و ۲۷ استان در کل کشور در حال برگزاری است و خوشنویسان بسیاری پای کار آمده و در حال نوشتن هستند و با توجه به اینکه تعداد زیادی از خوشنویسان کشور را بانوان تشکیل می دهد، امروز هم بانوان خوب حاضر شدند و در حال رقابت هستند.

 

موسوی اعلام کرد: انجمن خوشنویسان ایران از سال ۱۳۲۹ تشکیل شده و از قدیمی ترین انجمن هاست و ۱۰ تا ۱۲ نفر خوشنویس جمع شدند و این انجمن را تشکیل دادند و امروز بالغ بر ۲۰ هزار خوشنویس بانو در سطح کشور داریم و انجمن دارای ۳۶۵ شعبه در سراسر دنیاست.

 

وی خاطر نشان کرد: با حمایت های این انجمن طوری خوشنویسی را در سطح مردم آوردند که در هر شهرک کوچکی که فرمانداری دارد، یک شعبه احداث شده تا بتوانیم خوشنویسی را در سراسر ایران اشاعه دهیم و آموزش را در سطح کلان داشته باشیم.

 

گفتنی است به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) نخستین جشنواره بداهه نویسی  با کتابت اسامی و القاب حضرت فاطمه زهرا (س)  و آیات و اشعار با موضوع مقام مادر و زن در رشته های نستعلیق و شکسته نستعلیق با حضور بیش از ۷۰ نفر از بانوان خوشنویس استان قزوین در حسینه امینی ها در حال برگزاری است.

 

کد خبر 1246481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha