لزوم جذب جوانان به مساجد با فعالیت‌های فرهنگی و هنری/  رفتارهای دینی در جامعه تقویت شود

آیت الله فلاحتی بر جذب جوانان به مساجد با فعالیت های فرهنگی هنری تاکید و بیان کرد: از این فعالیت‌ها حمایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله فلاحتی امروز( شنبه، ۲۴ دی) در دیدار با جمعی از زنان فعال عرصه های دینی، قرآنی، حوزه های علمیه و کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان در سالن شاهد و ایثار رشت با بیان اینکه روانشناسان دینی مشاوره هایشان برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) است گفت: گاهی مواقع مصلحت خدا در این است که افراد را در زندگی دچار مشکلات و سختی‌ها کند تا آنان را مورد آزمایش قرار  دهد.

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه در سختی‌ها باید راضی به رضای خدا باشیم به جمله حضرت زینب(س)" ما رایت الا جمیلا"  اشاره کرد و افزود: اینکه انسان در دنیا مردود نشود و در میدان سختی زندگی، خدا را فراموش نکند، خود هنر است.

 

وی با اشاره به مهربانی و رافت خدا به انسان و گنهکاران تصریح کرد: این رافت به قدری زیاد است که حتی مشرکان نیز در آخرت خود را به دروغ مسلمان و گنهکار می دانند.


فلاحتی مادران شهدا را زنان هنرمند تاریخ دانست و افزود: مادران شهدا با تقدیم فرزند خود در راه اسلام و رضای خدا آخرت را برای خود خریدند‌.

 

وی  در ادامه با اشاره به بدحجابی موجود در جامعه گفت: دنیای جای نمایش قدرت خدا در آخرت نیست و اینها نمی‌دانند چه خطایی مرتکب شده اند و دچار چه عذابی خواهند شد.

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه موظفیم جامعه را از آلودگی ها پاک نگه داریم تصریح کرد: هر کس باید به وظیفه اسلامی خود عمل کند.

 

وی با اشاره با مشکلات موجود در حوزه فعالیت های مسجدی و قرآنی با بیان اینکه برنده میدان کسی است که حضور در میدان داشته باشد گفت: درمیدان حضور داشته باشید حتی با دو قرآن آموز و به وظیفه خود با وجود تمام مشکلات و تنگناها عمل کنید.

 

فلاحتی با تاکید بر همت بانوان در پرورش فرزندان گفت: بیشتر وقت خود را در خانه و صرف تربیت فرزندان خود کنید که نخستین وظیفه شماست.

 

وی با بیان اینکه در مساجد حضور و آن را پاکیزه نگه دارید تصریح کرد: مساجد باید زیباترین و نظیف ترین مکان در جامعه باشند.


امام جمعه رشت با تاکید بر تعامل اصحاب مسجد با یکدیگر گفت: با همکاری کانون های مساجد ماهانه گردهمایی و اجتماع داشته و در انتقال تجارب کوشا باشید و به تبلیغ کارهای خود بپردازید.


وی تبادل فکری، شناخت فعالان قرآنی از یکدیگر و نشست ماهانه خواهران فعال حوزه قرآن و مسجد را خواستار شد تا با گسترده شدن آن موجب جذب نوجوانان و جوانان به مساجد شود.


فلاحتی بر جذب جوانان به مساجد با فعالیت های فرهنگی هنری تاکید و بیان کرد: از این فعالیت‌ها حمایت می‌شود.


وی تاکید کرد: با گفتار و رفتار آگاهانه و ظرافت خاص جوانان به ویژه دختران را جذب فعالیت های قرآنی و مسجدی کنید و رفتارهای دینی را گسترش دهید.

 

نمتینده ولی فقیه در گیلان نه گفتن به فرزندان را لازم دانست و بر ایجاد محیطی شاد و دل انگیز در خانه تاکید کرد و افزود: باید فرزندان را در محیطی شاد و سالم و با رفتارهای اسلامی تربیت کرد و وظیفه مادران در این حوزه خطیر است.

 

وی خواستار پرهیز از رفتارهای کلیشه ای شد و بیان کرد: در برخورد با جوانان خودمانی اما جدی باشیم.

 

گفتنی است، در اين نشست هشت نفر از بانوان فعال در حوزه های قرآنی و مسجدی به بیان مشکلات این حوزه پرداختند.

کد خبر 1246597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha