۳۷ کانون مساجد در کرمانشاه به نام حضرت زهرا (س) مزین شده است

حجت الاسلام کلات پور،گفت: در حال حاضر ۳۷ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان کرمانشاه که مزین به نام حضرت زهرا (س) در حال فعالیت هستند.

حجت الاسلام افشین کلات پور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، ضمن تبریک بمناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر ،گفت: فاطمه(س) ، انسانی کامل و خود ساخته بود. او با این که فقیر نبود و درآمد قابل توجهی از فدک داشت، ولی آن را صرف کارهای شخصی خود و خانواده نمی کرد، بلکه از آن در راه یاری دادن و کمک به مستمندان استفاده می کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون مساجد استان کرمانشاه، بابیان اینکه زن در فرهنگ اسلامی آیینه جمال و کمال الهی است و در قرآن زن از جایگاه و منزلت بالایی برخوردار است و نمونه بارز آن حضرت زهرا(س) است،افزود: خداوند در قرآن از زنانی مانند حضرت زهرا، حضرت مریم و حضرت آسیه، زن فرعون به عنوان الگویی برای زنان و مردان یاد می‌کند.

،

وی  با اشاره  به برنامه های کانون های مساجد در سالروز ولادت حضرت زهرای اطهر،خاطر نشان کرد: آذین بندی مساجد، برگزاری جشن‌های فاطمی ، نشست‌های بررسی ویژگی‌های حضرت زهرا(س)،برگزاری مسابقات فرهنگی ـ هنری ، دعوت از علمای برجسته برای حضور در مساجد وکانون ها و ایراد سخنرانی پیرامون شخصیت مطهر حضرت فاطمه(س) ، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، تجلیل از بانوان سیده سطح کانون‌ها ،برگزاری سلسله جلسات فاطمه‌شناسی ، سرکشی مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با مادران و خانواده‌های معظم شهدا،  قرائت زیارت حضرت زهرا (س)، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و صدها برنامه دیگر در سطح کانون های استان  برگزار می شود.
 

حجت الاسلام کلات پور، تصریح کرد: شخصیت‌ زهرای‌ اطهر، در ابعاد سیاسی‌ و اجتماعی‌ و جهادی‌، شخصیت‌ ممتاز و برجسته‌ای‌ است؛ به‌ طوری‌ که‌ همه‌ زنان‌ مبارز و انقلابی‌ و برجسته‌ و سیاسی‌ عالم‌ می‌توانند از زندگی‌ کوتاه‌ و پرمغز او درس‌ بگیرند.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون مساجد استان کرمانشاه با ببان اینکه حضرت زهرا(س)  الگو و اسوه حسنه زنان جهان است، اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا (س)، الگوی نقش مادری برای تربیت توحیدی فرزندان است؛ یعنی فرزندان براساس توحید و آموزه‌ها و احکام دینی، تربیت شوند که شأن و جایگاه واقعی مادر شدن در تعالیم دین اسلام است».

کد خبر 1246625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha