حضرت زهرا(س) الگوی فردی و اجتماعی بانوان باشد

علمی فرد با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) الگوی فردی و اجتماعی بانوان باشد، گفت: خانواده محل تربیت نسل توحیدی است که زن و مرد باید با برقراری آرامش در خانواده در این راستا حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، استاد حوزه و دانشگاه در زنجان در جمع بانوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اظهار کرد: نگاه دین به انسان با محوریت جنسیت نیست، گفت: امامین انقلاب می فرمایید تمام انسان ها توان رسیدن به انسان کامل و بروز صفات الهی در عالم دارند و نقطه عطف انسان کامل با بشر همان رنج نهفته اوست.

 

زهرا علمی فرد با بیان اینکه خداوند در قران می فرمایند: انسان را در زحمت آفریدیم و کمال هدف در این زندگی تعالی و قرب الهی است، افزود: هدف نهایی از این زندگی رسیدن به قرب الهی است که با برداشتن موانع( جهاد) و دور کردن (هجرت) محقق می شود. از اینرو زن و مرد مسلمان باید جهادگر و مهاجر باشد.

 

وی با اشاره به اینکه اساس فعالیت ما خدامحوری است و اگر قرار به تشکیل خانواده است با همین نگاه بنایی ساخته می شود، خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام  می فرمایند: هیچ بنایی در نزد خدا افضل تر از ازدواج نیست. از اینرو بنای ازدواج و جایگاه خانواده حتی از کعبه هم بالاتر است بخاطر این زمانی که عقد خوانده می شود ملائکه حاضرند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه لازمه تحکیم این بنا را در انتخاب همسر عنوان کرد و افزود: رکن اساسی خانواده، زن و مرد است، به همین دلیل زوجین باید در انتخاب همسر آینده خود دقت کنند.

 

علمی فرد با اشاره به اینکه اشتغال برای مردان تکلیف ولی برای بانوان حق است، افزود: براساس تکالیفی که خدواند به برعهده زن و مرد گذاشته این حقوق تعیین شده است.

 

وی با اشاره به اینکه مودت و رحمت اولین مصالح این بنا است، افزود: تنها وظیفه زن نیست که آرامش را در خانه برقرار کند بلکه وظیفه زن و مرد است. یکی از واجبات الهی در خانواده ارامش است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با یادآوری اینکه خانواده محل تربیت نسل توحیدی است، اظهار کرد: سفارش حضرت زهرا به آقایان این است که می فرمایند: «بهترین شما کسی است که در برخورد با مردم نرم تر و ارزشمندترین شما کسی است که با همسرانشان خوش رو ترین است و به خانم ها سفارش کردند: نزدیکترین جایگاه برای یک زن نزد پروردگارش این است که اولویت اول او حفظ خانواده باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در سخنانی با تبریک میلاد حضرت زهرا سلام الله با بیان اینکه به فرموده امام راحل از دامن زن به معراج می رود به آیه 36 سوره نور اشاره کرد و افزود: خانه هایی هستند که نام و یاد خدا در آن ذکر می شود و از این خانه ها مردانی تربیت می شوند.

 

امراله حسنی با اشاره به اینکه به برکت نام حضرت زهرا(س) این روز به نام روز زن نامگذاری شده است، گفت: به برکت انقلاب زن به کرامت انسانی و عزت مادرانه رسیده است.

 

وی به کتاب جنگ علیه خانواده نوشته ویلیام گاردنر اشاره کرد و افزود: در این کتاب به جریانی که در تلاش برای از بین بردن بنیان خانواده آغاز شده اشاره دارد و ادامه می دهد این بحران از مهدهای کودک شروع می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به کتاب مرگ غرب نوشته پاتریک جی بوکانان اشاره کرد و گفت: در این کتاب یکی از دلایل فروپاشی غرب، از دست دادن هویت زن و خانواده اعلام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه دشمن زن و خانواده را هدف گرفته است گفت: دشمن تلاش می کند وجه اصلی مادر بودن را کمرنگ کنند و ما به عنوان متولی فرهنگ و هنر به این حوزه ورود کنیم.

کد خبر 1246631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha