جشن های انقلاب باید بازتاب دهنده ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی باشند

حجت الاسلام خاضع با اشاره به جشن هایی که در ایام الله دهه مبارک فجر برگزار می شود، گفت: جشن های انقلاب باید بازتاب دهنده ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، امید آفرین، همراه با شور و نشاط اجتماعی وحدت، یکپارچگی و غیرت ملی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام سید جواد خاضع امروز (۲۴ دی ماه) در نشست ستاد استانی دهه فجر استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: این نشست به مناسبت بزرگداشت چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تشکیل شده و ۲۴ کمیته استانی ستاد دهه فجر و همچنین این کمیته ها در شهرستانها ذیل ستاد استانی تشکیل خواهند شد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه، گفت: با توجه به توطئه ها و دسیسه های جبهه استکبار و طراحی و مهندسی اغتشاشات اخیر توسط دشمنان، بزرگداشت باشکوه و حماسی ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در سال جاری اهمیت مضاعف و بیشتری خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: چون دشمنان به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه به ویژه بین نوجوانان و جوانان هستند که این موضوع از طریق دروغگویی، تحریف و بزرگ نمایی مشکلات و نادیده گرفتن دستاوردهای انقلاب اسلامی دنبال می شود و در این زمینه وظایف و رسالت کمیته های ستاد دهه فجر سنگین تر می شود.

 

حجت الاسلام خاضع افزود: ما باید از این فرصت جهت تبیین گفتمان انقلاب اسلامی با محوریت «بیانیه گام دوم انقلاب»، خدمات، دستاوردها و پیشرفت های نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف با شیوه های خلاقانه، ابتکاری و هنرمندانه تبیین شوند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: همچنین پاسخگویی به سوالات و شبهاتی که دشمنان روزانه در ذهن جوانان و جامعه ما با هدف ایجاد یک جو روانی و تحریف واقعیت ها در جامعه ایجاد می کنند، این وظیفه ما را سنگین تر می کند که باید این سوالات و شبهات را احصا و پاسخ مناسب را به این سوالات و شبهات بدهیم تا توطئه دشمن که با هدف ایجاد یاس و ناامیدی است، با شکست مواجه شود.

 

وی با اشاره به جشن هایی که در ایام الله دهه مبارک فجر برگزار می شود، اظهار کرد: جشن های انقلاب باید بازتاب دهنده ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، امید آفرین، همراه با شور و نشاط اجتماعی و همچنین نمایشگر انسجام، وحدت، یکپارچگی و غیرت ملی باشد.

 

حجت الاسلام خاضع خاطرنشان کرد: ضرورت دارد مساجد، هیئت‌های مذهبی و سازمان‌های مردم نهاد را فعال کنیم تا برنامه ها کاملا مردمی باشند، چون بزرگ ترین مولفه قدرت نظام ما حضور حماسی مردم در صحنه است و انشاالله مردم قدرشناس و وفادار ما هم بار دیگر دشمنان را مایوس خواهند کرد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آگاهی بخشی به عموم مردم به ویژه نوجوانان و جوانان در زمینه عملیات روانی، جنگ ترکیبی و شناختی دشمن باید محور دیگر برنامه‌های دهه فجر باشد.

 

وی اظهار کرد: تدابیر لازم برای حضور حداکثری اقشار مختلف مردم به ویژه نوجوانان و جوانان در برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و همچنین بهره گیری از ابتکارها و خلاقیت های جوانان انقلابی باید مدنظر قرار گیرد.

 

حجت الاسلام خاضع ادامه داد: انتظار دیگر از کیمته ها فضاسازی تبلیغی در میادین و معابر متناسب با ایام الله دهه فجر، استفاده از ظرفیت تلویزیون های شهری برای تبلیغات لازم و ابتکار خلاقانه و هنرمندانه انتقال پیام های انقلاب و دستاوردهای نظام است.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد انشالله زمینه مشارکت حداکثری مردم در برنامه های دهه فجر به ویژه در دو روز ۱۲ بهمن، سالروز ورود تاریخی حضرت امام (ره) و راهپیمایی عظیم یوم الله ۲۲ بهمن را فراهم و از ظرفیت شبکه های اجتماعی و فضای مجازی استفاده حداکثری را داشته باشیم.

 

وی تاکید کرد: انتظار می رود که کمیته ها هر چه سریعتر توسط دستگاه ها تشکیل، نشست ها نیز به صورت منظم برگزار و برنامه‌های خوبی برای ایام الله دهه فجر پیش بینی و اجرا شود.

 

حجت الاسلام خاضع با اشاره به اینکه برنامه های مصوب شده در ستادهای استانی برای کمیته های شهرستانی زیر مجموعه نیز ارسال شود، گفت: باید تلاش کرد علاوه بر تهیه جدول زمان بندی اجرای برنامه ها برای کمیته ها، گزارش نشست ها، برنامه ها و فعالیت ها به دبیرخانه ستاد دهه فجر واقع در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ارسال شود.

 

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد افزود: میزان مشارکت کمیته ها و عملکرد آنها در ایام الله دهه فجر ارزیابی و به ستاد مرکزی دهه فجر در سطح کشور ارسال و از طریق این ستاد کشوری به وزارتخانه ها و سازمان های مرتبط گزارش ها ارسال خواهد شد.

 

وی ادامه داد: بعد از ایام الله دهه فجر فعالیت کمیته ها ارزیابی خواهد شد و امیدواریم بتوانیم از کمیته هایی که فعالیت های بیشتر و بهتری داشته باشند، تقدیر و تشکر کنیم.

 

حجت الاسلام خاضع اظهار کرد: در راستای بحث «جهاد تبیین» تعدادی پوستر در ۱۲ طرح تحت عنوان «سیر نمایشگاهی فجر امید» در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که از مرکز ارسال شده و آمادگی داریم که این مجموعه را به صورت امانت در اختیار ادارات، سازمانها، نهادها، مساجد، حسینیه ها و مدارس به ویژه در مقطع دبیرستان به صورت نمایشگاه در دسترس افراد قرار گیرد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: این پوسترها در زمینه‌های مختلف اقتصادی، انرژی، زیرساخت، امنیت، اقتدار ملی، صنعت، معدن، سیاست، حمل و نقل، آموزش، بهداشت، فرهنگ، کشاورزی و اجتماعی طراحی و مصور شده و به صورت مقایسه ای دوران قبل و بعد از انقلاب که هر کدام از دستگاه ها که متقاضی باشند به صورت امانی در اختیار آنها قرار می گیرد.

 

وی گفت: مناسبت های مذهبی نیز در دل ایام دهه فجر وجود دارد که دستگاه ها می توانند متناسب با مناسبت های هر روز برنامه هایی را در دستور کار داشته باشند.

کد خبر 1246653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha