شاخص بارز انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل جنبه فرهنگی است

حسنی با بیان اینکه مهم ترین پیوست تهاجمات دشمن، تهاجم فرهنگی است، گفت: شخصیت رهبر معظم انقلاب نعمت بزرگی برای ملت ایران، جهان اسلام و تمام آزادی خواهان دنیا است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، محمد سبحان حسنی، عصر امروز(۲۴ دی) در همایش بزرگداشت شوراهای آموزش و پرورش استان، جایگاه آموزش و پرورش و معلمان را در تعلیم و تربیت نسل آینده کشور بسیار اثر گذار عنوان و اظهار کرد: معلمان بیشترین نقش را مدیریت و مقابله با مهندسی افکار عمومی جبهه استکبار و غرب دارند.

 

وی با قدردانی از  روسای آموزش و پرورش و معلمان سطح استان به جهت تلاش هم جانبه  در راستای بهبود وضعیت آموزشی دانش آموزان استان، افزود: باید به معیشت معلمان توجه کنیم و جایگاه و منزلت این قشر فرهنگی و فرهیخته را ارج نهیم.

 

معاون استاندار ایلام در ادامه به نقش و جایگاه معلمان اشاره و رسالت و تکلیف معلمان را بسیار خطیر و ارزشمند عنوان کرد و گفت: هر کس به اندازه داشته های خود می تواند در روشنگری افکار عمومی و جهاد تبیین تاثیر گذار باشد و نقش خود را در این راستا بخوبی ایفا کند.

 

حسنی در ادامه با تاکید بر توجه به تقویت امور فرهنگی به ویژه حوزه تعلیم و تربیت، یکی از شاخص های بارز انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل را جنبه فرهنگی ذکر کرد و بیان داشت:  در وصیت نامه ایشان امور فرهنگی بارها مورد تاکید قرار گرفته است ‌که باید این فرمایشات سرمشق همه ما باشد.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام تاکید کرد: همه ما باید در راستای پیاده سازی فرمایشات امام راحل گام برداریم و در ادامه این مسیر همواره به مسأله فرهنگ و آموزش و پرورش توجه کنیم.

 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص بیانه گام دوم انقلاب نیز گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مطالب بسیار ارزشمند ، کاربردی و راهگشایی را بیان داشته اند و در اختیار مدیران نظام و جامعه قرار داده که باید مورد توجه قرار گیرد و در این مسیر با الگوی گیری از این فرمایشات حرکت کنیم.

حسنی تصریح کرد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دغدغه همه مسئولان توجه به توسعه و پیشرفت جامعه و در راس آن در حوزه تعلیم و تربیت بوده است، اما این توجهات باید بیش از گذشته باشد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام ادامه داد: دشمنان نظام و انقلاب در کنار هر تهاجمی از پیوست فرهنگی بهره برده اند، چرا که عمق و اثر گذاری و ماندگاری پیوست های فرهنگی بیشتر است و بر این اساس تهاجم فرهنگی را در راس کار قرار داده اند.

 

وی با تاکید بر حضور مسئولان در فضای مدارس و در بین دانش آموزان، افزود: اگر ارتباط مسئولان با نسل جوان و دانش آموزان تقویت شود، بسیاری از مشکلات و چالش های ما در حوزه مدارس و دانش آموزان حل می شود.

 

حسنی گفت: فرهنگ غنی تاریخی ایرانی و اسلامی در هم آمیخته است و دستمان خالی نیست، اما با این وجود در برخی ها احساس یاس و ناامیدی است، غربی که امروز مدعی است و تمام نیرویش را برای تغییر نگرش‌ها پای کار آورده است در گذشته های نه چندان دور در همه حوزه ها نیازمند ما بوده است بسیاری از علوم را از ما عاریه گرفتند، ما چیزی کم نداریم هیچوقت ناامید نشوید.

 

وی افزود: در راس  این نظام مقام معظم رهبری است و هدایت این کشتی به دست کسی است که یک فرد جامعی در همه حوزه هاست و این نعمت بزرگی برای ملت ایران، جهان اسلام و برای تمام آزادی خواهان دنیا است، خیلی ها قدر و ارزش این رهبر را می دانند، آنهایی که اهل فکر و دانش و بصیرت و آگاهی هستند می دانند و البته جاهایی خودِ دشمن هم این را می داند، شاید اعتراف کند به ضررش باشد اما در برآوردهایشان این را لحاظ می کند.

 

حسنی بیان کرد: این خلا شناختی که نسل امروز ما دارد ناشی از کوتاهی ما از شناساندن مکتب غنی اسلام به نسل جوان است و همه ما مسئول هستیم و هر کسی در جایگاه خود باید در این حوزه به وظیفه خود عمل کند.

 

وی گفت: ما از پشتوانه غنی فرهنگی ایرانی و اسلامی بهره می بریم و خیلی از علوم روز دنیا از کشورهای اسلامی به دنیای غرب راه یافته است که ضرورت دارد این داشته ها را برای نسل جوان تبیین کنیم.

 

حسنی بیان کرد: از زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شده است حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی بعنوان شخصیتی آگاه، هوشیار، مدیر، مدبر و بصیر در طول تاریخ انقلاب اسلامی بسیار راهگشا بوده است و همواره نگاه ایشان نگاه امیدآفرینی و حرکت رو به جلو بوده است.

کد خبر 1246674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha