هشدار استاندار گلستان نسبت به افت فشار گاز/ مصرف گاز در استان ۳۵ درصد بیشتر شد

زنگانه نسبت به افت شدید فشار گاز در استان گلستان هشدار داد و از مردم استان خواست تا در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، علی محمد زنگانه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: به دلیل سرمای شدید و یخبندان مصرف گاز در استان گلستان حدود ۳۵ درصد افزایش یافته است.

 

استاندار گلستان گفت: سرمای هوا در کشور ادامه دارد و در خیلی استان ها همچنان دمای منفی ۱۷ و منفی ۱۸ درجه است و مصرف گاز هم افزایش زیادی پیدا کرد. از طرفی دیگر از روز پنج شنبه هفته گذشته واردات گاز ترکمنستان به کشورمان قطع شد.

 

وی توضیح داد که قطع واردات گاز از ترومنستان بیشترین آسیب را به گلستان زده و از طرفی دیگر  با توجه به اینکه گلستان در انتهای خط انتقال قرار گرفته، افزایش مصرف در کشور بیشترین اثر را در این استان دارد.

 

زنگانه گفت: شب گذشته شاهد افت شدید فشار گاز در استان بودیم و برای همین گاز صنایع، مشاغل و مصارف غیرضروری را متوقف کردیم و تمهیدات سوخت جایگزین نیز اندیشیده شده است.

 

وی افزود: شب گذشته و امروز در برخی شهرها از حمله گرگان، آق قلا، بندرترکمن و گمیشان قطعی هایی داشتیم و تقاضا می کنم که هم استانی ها مصرف را مدیریت کنند.

 

استاندار گلستان نسبت به افت شدید گاز در شب جاری نیز هشدار داد و از مردم خواست به پویش هرخانه یک اتاق گرم بپیوندند تا این شب و روزهای سرد را بدون قطعی گاز سپری کنیم.

 

 

 

کد خبر 1246684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha