بارش برف و داستان تکراری سختی عبور و مرور

بارش برف این نعمت الهی که از بامداد امروز در استان قزوین آغاز شده موجب سختی عبور و مرور و تردد در سطح شهر شده است، داستانی تکراری که تدبیر بیشتر دستگاه های مسئول و حتی کمک و همراهی مردم را می طلبد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین؛

بارش برف این نعمت الهی از ساعات ابتدایی بامداد امروز در قزوین آغاز شده و همچنان ادامه دارد، بارش برفی که همراه با برودت هوا موجب تعطیلی ادارات، تعطیلی مدارس و حتی لغو امتحانات دانشگاه ها شده است.

 

در کنار همه زیبایی های این نعمت الهی، سختی عبور مرور و کند شدن ترددها در سطح شهر داستان تکراری است که با بارش برف در زمستان، شهروندان قزوینی با آن مواجه می شوند، مسئله ای که با توجه به پیش بینی های هواشناسی، غافلگیری مسئولان مربوطه از این موضوع را به امری غیرقابل قبول مبدل کرده است.

 

در کنار تلاش کارگران شهرداری برای انجام برف روبی و عملیات نمک پاشی در سطح خیابان ها به منظور تسهیل عبور و مرور که موضوعی غیرقابل انکار است شاید با تدبیر بیشتر و به موقع در این حوزه از سوی دستگاه های مسئول از جمله شهرداری این امر ممکن باشد که از سختی های تردد در سطح شهر در روزهای برفی کاست.

 

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته برای برفروبی خیابان های سطح شهر و پاکسازی معابر اظهار کرد:با توجه به هشدارهای قبلی، همکاران از ابتدای بارش برف به صورت مکانیزه شروع به نمک پاشی معابر، تقاطع ها و شریان های اصلی کردند و اولویت اول هم با تقاطع ها، پل ها و زیرگذرها و شریان های اصلی و در مراحل بعد کوچه ها است.

 

حسین عمویی افزود: ما در تمامی ایستگاه توزیع کیسه های نمک و ماسه را داریم و شهروندان می توانند مراجعه کرده و نسبت به تهیه کیسه های نمک و ماسه اقدام کنند، همچنین در سطح شهر قزوین در کنار پیاده روها کیسه های نمک و ماسه هایی را مستقر کردیم که همشهریان می توانند از آنها هم استفاده کنند.

 

وی اعلام کرد: با شروع بارش نعمت الهی، نمک پاشی را برای همه خیابان ها  داریم انجام می دهیم و  برف روب ها هم مشغول به کار شدند و تا زمان ادامه بارش ها این کار ادامه دارد آنچه در توان داریم دریغ نمی کنیم و امیدواریم خدمت خوبی را عرضه کنیم.

 

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین یادآور شد: در کنار نمک پاشی باز هم بارش نزولات را داریم بنابراین دومین و حتی سومین بار است در برخی جاها نمک پاشی را داریم اگر همشهریان مشکلی در بحث تردد داشته باشند می توانند با ۱۳۷ تماس بگیرند و ما اقدام می کنیم.

 

با توجه به اینکه اداره کل هواشناسی قزوین از ادامه فعالیت سامانه بارشی تا پایان امروز خبر داده و برای فردا دوشنبه ۲۶ دی ماه هم افزایش سرمای هوا و یخبندان را پیش بینی کرده است، در کنار ضرورت تدبیر هرچه بیشتر مسئولان برای کاهش مشکلات روزهای برفی و یخبندان، شاید این کوچکترین انتظار از هر شهروند باشد که با احساس مسئولیت نسبت به همشهریان خود جلوی درب منزل خود را برای تردد هرچه بهتر همسایگان و همشهریان از برف پاکسازی کند.

 

کد خبر 1246764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha