تقویت فرهنگ تعاون بستر رونق تولید و اشتغال در جامعه است

جهانی با تاکید بر ضرورت تقویت و ترویج فرهنگ تعاون در جامعه، گفت: طی سالجاری ۳۳ تعاونی در لرستان ایجاد شده است.

علی جهانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار دااشت: رونق  تعاونی ها بستر ایجاد اشتغال در جامعه و تحرک اقتصاد می شود.

 

وی تعاون و همکاری را حلقه مفقود تحرک اقتصادی خواند وافزود: ترویج و نهادینه سازی این فرهنگ می تواند بستر توسعه اقتصادی و تقویت اشتغال در استان باشد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشار به برنامه ریزی های به عمل آمده برای توسعه تعاون در استان، بیان کرد: در راستای ترویج فرهنگ تعاون و همچنین آشنایی تعاونگران با دانش روز و توانمند سازی آنان طی سالجاری 25 هزار 556 نفر ساعت آموزش‌هایی در زمینه مدیریتی، حقوقی و تخصصی بصورت مجازی و حضوری توسط کارشناسان حوزه تعاون ارائه شده است.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تعداد33 تعاونی در استان لرستان تشکیل شده است، ادامه داد: این تعداد تعاونی در بخش‌های تولیدی، توزیعی، خدماتی و ... با 783 نفر عضو تشکیل شد.

 

جهانی با بیان اینکه میزان سرمایه اولیه این تعاونی بیش از 6 میلیلارد تومان است، اظهار کرد: از این تعداد اعضای تعاونی در استان 209 نفر زن و 569نفر مرد می باشند.

 

وی اذعان داشت: با بهره برداری و افتتاح این طرحها زمینه ایجاد 700 فرصت شغلی در لرستان فراهم می شود.

 

این مقام مسئول همچنین بر ضرورت تقویت تعداد در حوزه شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و افزود: ایجاد فرصت های شغلی در شرکت‌های تعاونی به ویژه تعاونی‌های دانش بنیان بسیار مورد تاکیداست.

 

وی تصریح کرد: طی نه ماهه سالجاری شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی  به خصوص تعاونی‌های دانش بنیان زمینه اشتغال یک هزازو و 70 نفر را در استان فراهم کردند.

 

جهانی به توسعه بازارهای داخلی، خارجی و برندسازی در بخش تعاون و اتحادیه‌های تعاونی در فروش و صادرات محصولات خود به خارج از کشور اشاره کرد و گفت: شرکت‌های تعاونی لرستان امسال توانستند با صادرات محصولاتی در حوزه فرش و گلیم، سنگ های تزیینی، زعفران، محصولات دامی و کشاورزی و داروهای گیاهی به کشورهای حوزه خلیج فارس و دیگر کشورها حدود 6 میلیون و 450 هزار و 200 دلار ارز وارد کشور کنند.

 

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به حمایت از شرکت‌های تعاونی در استان از طریق رفع مشکلات مالی و پرداخت تسهیلات اشاره کرد و اظهار داشت: امسال حدود 93 میلیارد تومان تسهیلات برای شرکت‌های تعاونی در حال توسعه، ایجادی و مشکل‌دار در کارگروه‌های تخصصی استان به تصویب رسیده در حال انجام مراحل بانکی جهت دریافت این تسهیلات می باشند.

کد خبر 1246827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha