معرفی بانوان الگوی سطح استان کرمانشاه

حجت الاسلام احمدی،گفت: بمناسبت ولادت حضرت زهرا(س) برنامه های مختلفی در سطح استان برگزار می شود که مجموعه مسابقه با نور هم در همین راستا برگزار و بانوان الگوی سطح استان معرفی می شوند.

حجت الاسلام یوسف احمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ،با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) الگوی کامل برای همه جهانیان است، افزود: حضرت فاطمه زهرا (س)، دختر پیامبر اکرم (ص) و خدیجه کبری است. ایشان همسر حضرت علی (ع) و مادر امام حسین (ع)، امام حسن (ع) و حضرت زینب (س) و آن حضرت، الگوی بهترین زنان در دین اسلام هستند. میلاد حضرت زهرا (س) در تقویم ایران به نام روز مادر و روز زن نامگذاری شده است. 


مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه ،با بیان اینکه ما در زندگی تربیتی و رفتاری به دنبال یک الگو هستیم بهترین الگوی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برای بانوان حضرت زهرا (س) است،افزود:مسیر زندگی شخصی و اجتماعی ایشان بهترین الگو است و امتحان خود را در مسیر پیامبر اسلام (ص) پس دادند که راهگشا بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه زهرا(س) همیشه رفتاری سرشار و آمیخته از ادب و تواضع و فروتنی نسبت به پدر داشت، خاطر نشان کرد:گرچه رابطه ایشان بسیار عاطفی و سراسر محبت و صمیمیت بود ، اما این مانع احترام و تواضع ویژه ایشان نسبت به پیامبر(ص) نمی شد. نقل است از حضرت فاطمه (س) که فرمود: وقتی بر پیامبر (ص) آیه نازل شد (که پیامبر(ص) را با نامش خطاب نکنید)، هیبت پیامبر (ص) مرا گرفت ، بطوری که نتوانستم به او "یا ابة" بگویم و یا رسول الله به او می گفتم. حضرت از من روی گرداند. چند بار به همین ترتیب صدا کردم و او جواب نداد. سپس فرمود: دخترم این آیه درباره تو و خاندان تو نازل نشده است. تو از منی و من از تو هستم.

 

حجت الاسلام احمدی، تصریح کرد: بمناسبت ولادت حضرت زهرا(س) جشن‌های ولادت فاطمه زهرا (س) هم با برپایی ایستگاه صلواتی در چند نقطه برگزار می‌شود همچنین  پویش دست بوسی مادر  ،مسابقه جشنواره سرای مهر با همکاری ستاد امر به معروف و حوزه علمیه و تبلیغات اسلامی  از شاخص ترین برنامه های این هفته خواهد بود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه،گفت: برنامه های جشن و شادی در سراسر استان با حضور مردم برگزار می شود.

کد خبر 1246834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha