شناسایی ۲۵ آب بندان مهم در لنگرود/ ظرفیت های شهرستان باید اولویت باشد

جلالی گفت: آب بندان های مهم  در شهرستان لنگرود احصا و این شهرستان در زمره شهرستان های برتر در زمینه شناسایی آب بندان ها است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از لنگرود، محمد رضا جلالی در دهمین جلسه کمیته حفاظت از منابع آب زراعی شهرستان که امروز ( یکشنبه، ۲۵ دی) در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: این جلسات به جهت اهمیت موضوع و تنش آبی موجود در کشور به صورت مستمر در شهرستان در حال برگزاری است.

فرماندار شهرستان لنگرود با تاکید بر اینکه آب بندان های مهم در شهرستان احصا و شهرستان لنگرود هم در زمره شهرستان های برتر در زمینه شناسایی آب بندان ها است، تصریح کرد: احصا آب بندان هایی که نیازمند لایروبی است و همچنین نظارت بر آنها از موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

جلالی ادامه داد: ۲۵ مورد آب بندان با ۱۱۱ هکتار در شهرستان احصا و از این تعداد ۳۰ درصد ابندان ها به شرکت های حائز شرایط واگذار شد.


فرماندار شهرستان لنگرود با اشاره به اینکه سال آینده سال زراعی راحتی نخواهد بود و از فرصت طلایی باید نهایت استفاده شود، خاطرنشان کرد: بایستی با تلاش مضاعف در  در مدت باقیمانده تا پایان سال کارها را به نحو شایسته ای انجام داد.

جلالی با بیان اینکه یکی از مطالبات به حق مردم، آب بندان هاست که بایستی لایروبی شود و این یکی از تقاضای روستائیان در دیدارهای مردمی است، تصریح کرد: اب بندان هایی که مصالح آن با ارزش است از بقیه باید تفکیک شود و پیمانکار بایستی مشخص کند که لایروبی هر آب بندان چقدر طول خواهد کشید و افراد توانمند با تجهیرات لازم این وظیفه را بر عهده بگیرند و این کار به افراد واجد صلاحیت واگذار شود.


جلالی با تاکید بر اینکه ظرفیت های شهرستان باید مدنظر و در اولویت قرار گیرد، اظهار کرد: آغاز کار لایروبی آب بندان ها با قوت در شهرستان  انجام و  به قید فوریت جلسه بعدی چهارشنبه همین هفته برگزار می شود.

گفتنی است، در خصوص لایروبی ۱۳ هکتار از فاز اول آب بندان کیاکلایه، سلطان مرادی با ده هکتار، سیاهکلده با ۷ هکتار، پاپکیاده، گالشکلام، سلطان مرادی و .... تصمیمات لازم اتخاذ شد و بایستی کارها با رعایت مصالح انجام و محوریت کار در آب بندان ها آب منطقه ای و جهاد کشاورزی است .






 



 

کد خبر 1246869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha