کاهش مصرف گازدراستان سمنان/ نفت سفید برای مصرف مساجد، حسینه ها و تکایای دارای شرایط تأمین شد

هاشمی با اشاره به همراهی وهمکاری مردم برای کاهش مصرف گاز در استان سمنان گفت: مصرف گاز دراین استان ۵۰درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان درسمنان،محمدرضا هاشمی در ارتباط ویدئو کنفرانسی با وزیر کشور با بیان اینکه با توجه به اینکه دمای هوا در برخی نقاط استان سمنان به ۱۷ درجه زیر صفر رسید اما با همراهی مردم مصرف گاز دراین استان  کاهش ۵۰درصدی را به همراه داشت.

 

استاندار سمنان میزان مصرف گاز در استان سمنان را در شرایط طبیعی، ۱۱ میلیون متر مکعب  ذکر کرد وافزود: با همراهی و همکاری مردم عزیز استان در چند روز اخیراین مقدار  به حدود پنج میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب کاهش پیدا کرده است.

 

وی  به تدابیر انجام شده در راستای مدیریت مصرف گاز، اشاره کردوگفت: با توجه به تاکید وزارت کشور جلساتی درحوزه مدیریت نانوایی‌ها برگزار شده و طی آن نفت سفید برای ۱۱۰ نانوایی دوگانه سوز تأمین شده است.

 

هاشمی همچنین از تعطیلی بازار و صنوف غیر ضروری و همچنین مجتمع‌های تجاری استان خبردادوافزود: با عنایت به شرایط نامساعد جوی و برودت قابل توجه هوا و افزایش چشمگیر مصرف گاز و برق در سطح کشور و همچنین به‌منظور مساعدت در تأمین انرژی مصارف بخش خانگی، مقرر شد تا تمامی واحدهای دوازده گانه صنفی کمتر ضروری استان شامل، اتحادیه‌های آرایشگران مردانه و زنانه، درودگران، مبل سازان و کمد، رایانه و الکتریک، عکاسان و فیلمبرداران، فروشندگان لوازم آرایشی بهداشتی، فروشندگان لوازم خانگی، فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر و ساعت، فلز کاران، خدمات فنی و تأسیسات ساختمانی، مشاورین املاک ،نمایشگاه اتومبیل، تولیدکنندگان پوشاک و تمام مراکز تجاری و پاساژها در روزهای یکشنبه و دوشنبه مورخ ۲۵ و ۲۶ دیماه در سطح تمامی شهرستانهای استان غیر فعال و تعطیل شوند.

 

استاندار سمنان با اشاره به اینکه نفت سفید مورد نیاز برای مصرف مساجد، حسینه ها و تکایای دارای شرایط تأمین شده تا در صورت نیاز مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد اظهارداشت: با توجه به تعطیلی جایگاه‌های گاز طبیعی (سی ان جی) مصرف بنزین افزایش یافته که با تمهیدات انجام شده مشکلی بابت تأمین سوخت بنزین در استان سمنان نداریم.

 

وی با بیان اینکه در حوزه برق با مدیریت صنایع و همچنین دور کاری ادارات که از پنج شنبه هفته گذشته آغازشده قریب به ۸۰ درصد با کاهش مصرف مواجه هستیم،افزود: مدارس سطح استان تعطیل می‌باشند و تدریس به صورت غیر حضوری و در بستر آموزشی شاد انجام خواهد شد.

 

هاشمی با اشاره به اینکه نسبت به قطعی احتمالی گاز در برخی مناطق شرق استان سمنان اقدامات لازم و تمهیدات مورد نیاز اندیشیده شده است، اظهارکرد: با عوامل امدادی مانند هلال احمر و بسیج و … هماهنگ هستیم که اگر گاز قطع شد، خدمت رسانی و امدادرسانی به مردم این مناطق، بلافاصله آغاز شود و مردم کمتر دچار مشکل شوند.

 

استاندار سمنان اظهارامیدواری کرد : مردم در مصرف گاز صرفه جویی کنند تا شاهد قطعی گاز نباشیم.

 

به گفته وی اداره گاز به مشترکان پرمصرف اخظارهایی را نیز صادر کرده که در صورت عدم کاهش مصرف اشتراک آنها نیز قطع می‌شود.

کد خبر 1246870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha