ضعف اطلاع رسانی برای جذب سرمایه گذاران حوزه گردشگری کشاورزی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های بالای کشاورزی در این استان، اطلاع رسانی در این زمینه ضعیف است.

ابوالفضل اسماعیلی با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خراسان شمالی اظهار کرد: بسیاری از کشاورزان استان از مبحث و نامی به عنوان گردشگری کشاورزی بی خبر هستند و آگاهی لازم را ندارند که با توجه به ظرفیت های استان نیاز به اطلاع رسانی بیشتر در این حوزه است.

 

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی عنوان کرد: انگور یکی از محصولات عمده خراسان شمالی است و سال های گذشته شاهد همایش انگور در استان بودیم که در بهبود وضعیت بازار انگور و شناسایی این محصول بسیار مؤثر بوده است، با اطلاع رسانی صحیح می توان بازار مناسبی را برای این محصول در سودآوری بیشتر به نفع کشاورزان شاهد باشیم تا با توجه به شرایط مطلوب تولید انگور، بتوان با تنوع خاص به نیاز بازار پاسخگو بود.

 

 

اسماعیلی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی در خصوص این محصول پربازده کمک شایانی به زمینه جذب و فراهم کردن سرمایه گذاری کشاورزی می کند و علاوه بر اشتغالزایی باعث درآمدزایی و اقتصاد خوب منطقه خواهد شد.

 

 

وی با اشاره به استقبال خوب سرمایه گذاران در این حوزه بیان کرد: با اطلاع رسانی درست و صیح می توان این نوع گردشگری را در استان تقویت کرد و سرمایه گذاری خوبی در این حوزه صورت گیرد که خود منجر به اشتغالزایی بالا و سایر مزیت های خوب و مطلوب خواهد شد.

 

 

وی اضافه کرد: تنوع اقلیمی و موقعیت آب و هوایی استان، بستر مناسبی برای گردشگری کشاورزی به شمار می‌رود، وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان ظرفیتی برای شناخت بیشتر این منطقه در بین گردشگران است.

 

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: گردشگری کشاورزی می تواند برای کشاورزان و تولید کنندگان سودمند باشد و برای مناطق گردشگری معرفی و برند سازی محصولات کشاورزی زمینه بسیار خوبی دارد.

 

 

از مجموع ۳۴۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان ۱۴۸ هزار و ۶۶۹ هکتار اراضی زراعی و باغی آبی و ۱۲۷ هزار و ۱۱۱ هکتار اراضی زراعی و باغی دیم است، از مجموع باغ های استان ۱۰ هزار و ۳۰۰ هکتار دیم و ۳۵ هزار و ۴۹۶ هکتار آبی است.

 

 

استان خراسان شمالی از نظر تولید انگور در سطح کشور جایگاه ششم را دارد، پرورش انگور از قدیم در این خطه معمول بوده است که سازگاری خوبی با اقلیم منطقه دارد و تاکداران استان فراورده های متنوعی از این محصول تولید می کنند که بسیار بازارپسند است و کشمش، سرکه و شیره از آن جمله است.

 

 

 

کد خبر 1246925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha