دوره تربیت مربی «برهان» ویژه طلاب و فعالان فرهنگی در قزوین برگزار می شود

جباری گفت: موسسه جوانان آستان قدس رضوی و شبکه جوانان رضوی دوره تربیت مربی نوجوان و جوان دختران «برهان» را برای دانشجویان، طلاب و فعالان فرهنگی و تربیتی استان قزوین برگزار می ‌کند.

میلاد جباری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین گفت: الگوی تربیتی برترین آرزو که در دیدار رهبری با عوامل اجرایی و محتوایی در سال ۱۳۹۸ مورد توجه و تفقد معظم له قرار گرفته است که الگوی برترین آرزو برای تربیت نیروی انسانی باید به یک نهضت فراگیر تبدیل شود.

 

دبیر شبکه جوانان رضوی استان قزوین ادامه داد: این دغدغه امروز ماست، اگر ما می خواهیم به آن تمدن نوین اسلامی که در بیانیه گام دوم انقلاب به ان اشاره شده است، دست پیدا کنیم و به آن آمادگی برای ظهور حضرت بقیه الله(عج) برسیم، پیش نیازش این است که عقبه نیروی انسانی آن ساحت، تربیت شده و آمادگی پیدا کند.

 

دبیر شبکه جوانان رضوی استان قزوین افزود : با توجه به نقش موثر مربیان در حوزه تربیتی نوجوان و جوان و با هدف تبیین نیازمندی ‌های فکری و عملیاتی آنان، موسسه جوانان آستان قدس رضوی و شبکه جوانان رضوی دوره تربیت مربی نوجوان و جوان دختران «برهان» برای دانشجویان، طلاب و فعالان فرهنگی و تربیتی استان قزوین برگزار می ‌کند.

 

وی عنوان کرد: این دوره با هدف ایجاد یک منظومه فکری مطابق با معارف ناب اسلامی به عنوان پایه فکری مربی، توانایی ارتباط گیری موثر با نوجوان همراه با خلاقیت و توانایی انتقال مفاهیم به بهترین شیوه برای مخاطبین طراح ریزی شده است.

 

جباری اعلام کرد: این دوره بر پایه دو محور معرفتی و مهارتی طراحی شده  و برخی از سرفصل های دوره شامل معرفت شناسی، انسان شناسی و خداشناسی، تربیت توحیدی، تربیت، تمدن، اجتماع، تربیت جنسی، دشمن شناسی، روانشناسی نوجوان، ارتباط موثر، مهارت تفکر، الزامات تربیتی دختران، روش تدریس اعتقادات، ترک وابستگی، نحوه برخورد با متربی پرچالش، مبحث جنسیت، نقش بازی در تربیت و غیره می شود که با حضور ۱۲ استاد مجرب استانی و ملی تنظیم شده است.

 

وی تصر یح کرد: برخی از مزایای شرکت در این دوره استفاده از اساتید مجرب، عضویت منتخبان به شبکه مربیان و دعوت از برگزیدگان برای همکاری، صدور گواهینامه پایان دوره از سوی موسسه جوانان آستان قدس رضوی (به شرط قبولی در آزمون پایانی) است.

 

دبیر شبکه جوانان رضوی استان قزوین اظهار کرد: ویژگی‌ ها و شرایط مخاطب ویژه دختران و بانوان استان قزوین و علاقمند به فعالیت تربیتی دختران اعم از طلاب و دانشجویان محصل و یا فارغ التحصیل تمامی رشته ها و با شرایط سنی بین ۱۸ تا ۳۵ سال با توجه به محدودیت پذیرش، در گزینش اولیه باید پذیرفته شوند.

 

وی خاطر نشان کرد: مبلغ ۱۰۰ هزارتومان پس از اعلام قبولی در گزینش باید پرداخت  شود که هزینه کل دوره به ازای هر نفر مبلغ ۱۰ میلیون ریال است که مابقی هزینه توسط موسسه جوانان آستان قدس پرداخت خواهد شد.

 

جباری یادآور شد: قالب‌ های اجرایی این دوره به صورت مجازی و حضوری در طی ۶ هفته و در قالب ۵۴ ساعت برنامه ریزی شده است، کلاس‌های آموزشی این دوره در روزهای پایانی هفته برگزار می‌ شود و بنا به نیاز برنامه های جانبی هم برگزار خواهد شد.

 

دبیر شبکه جوانان رضوی استان قزوین گفت: علاقمندان برای ثبت نام می‌توانند به سایت http://p.javanan.org/qazvin مراجعه کنند و در صورت بروز مشکل فنی یا سوال در فرآیند ثبت ‌نام، با شماره ۰۹۱۹۲۸۶۹۱۹۵ از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ تماس بگیرند و مهلت ثبت نام هم تا دوم بهمن ماه است.

 

کد خبر 1246929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha