۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به بنیاد شهید ابلاغ شد

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان گفت: امسال، ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان ابلاغ شد.

رمضانعلی رازقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: این میزان تسهیلات، در اختیار بانک ها قرار خواهد گرفت تا بین متقاضیان ایجاد اشتغال، توزیع شود.

 

 

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان عنوان کرد: سقف تسهیلات برای هر نفر از متقاضیان اشتغالزایی، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با بهره چهار درصد و بازپرداخت هفت ساله است.

 

 

رازقی خاطرنشان کرد: این تسهیلات با رعایت سهمیه‌های قانونی بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور خدمت رسانی به ایثارگران برای جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، همسر و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، همسر و فرزندان آزادگانِ دارای یک سال و بالاتر از یک سال اسارت و خواهر و برادران معظم شهدا در نظر گرفته شده است.

 

 

وی اضافه کرد: خانواده‌های معظم شهدای والامقام و ایثارگران عزیز برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ جزئیات این وام قرض الحسنه و ثبت نام در سامانه سجاکا می‌توانند به بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند.

 

 

وی با اشاره به ضرورت خوداشتغالی و کارآفرینی ایثارگران، ادامه داد: همان‌طور که در کشور در بخش‌های گوناگون استعدادهای مختلف وجود دارد در کارآفرینی نیز می‌توان از ظرفیت‌ها استفاده کرد و بر اساس دانش و جغرافیایی که ایثارگر در آن قرار دارد باید زمینه خوداشتغالی را برای آنان ایجاد کنیم.

 

 

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان افزود: بیکاری مهم ترین دغدغه فرزندان شهدا و جانبازان است که با ارائه تسهیلات بلندمدت می توانیم کمک کوچکی در حوزه اشتغال به فرزندان این قشر داشته باشیم.

 

 

شهرستان شیروان در دوران دفاع مقدس ۶۳۸ شهید و هزار و ۵۰۰ جانباز تقدیم نظام کرده و هم اکنون ۱۰۱ آزاده دارد.

 

 

این شهرستان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

 

 

کد خبر 1246950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha