شهادت چراغ هدایت ملت ها است

حجت الاسلام شمسی فر، با بیان اینکه شهادت چراغ هدایت ملت ها است، گفت: این امنیت، آسایش، استقلال و آزادی کشور به برکت خون شهدا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، حجت الاسلام بهروز شمسی فر، امروز(26دی)، در مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر سروان شهید احمد کشوری نیا، شهید مدافع امنیت، اظهارداشت: در رابطه با شهید و مقام شهید باید به قران و کلام معصومین رجوع کرد.

 

امام جمعه موقت خرم آباد افزود: شهدا به حیات طیبه دست پیدا کرده و در نزد پروردگارشان روز می خورند، شهید به جایی رسیده است که طبق بیان امام راحل نظر می کند به وجه الله و از روزی خدا بهره مند است.

 

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری می فرماید شهادت یعنی وارد شدن در حریم خلوت الهی و مهمان شدن بر سر سفره الهی، خاطرنشان کرد: شهید بالاترین و محبوترین سرمایه خویش را نثار راه خدا می کند.

 

حجت الاسلام شمسی فر عنوان کرد: این امینت، آسایش، استقلال، آزادی و این هریتی که کشور ما در عالم پیدا کرده همه به برکت خون شهدا است.

 

وی با اشاره به این سخن امام راحل که می فرماید: شهید خورشیدی است که بر پرتو می افکند، یادآور شد: شهادت چراغ هدایت ملت ها است.

 

امام جمعه موقت خرم آباد گفت: مقام شهادت اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنا است، بالاترین درجه ای که انسان می تواند از بندگی خدا دست پیدا کند، شهید به آان جایگاه دست یافته است.

 

وی گفت: شهادت ارثی از اولیای خداست و نصیب هر کسی نمی شود و هر ملتی که این فرهنگ ایثار و شهادت را داشته باشد سربلند و آزاد خواهد بود.

 

حجت الاسلام شمسی فر ادامه داد: در دوران انقلاب شهدا برای برپایی نظام جانشان را از دست دادند و در جنگ تحمیلی شهدا برای حفظ نظام خون خود را تقدیم کردند، بعد از ان مدافعان حرم و مدافعان سلامت و اکنون نیز شهدای مدافع امنیت برای حفظ امنیت و استقلال ملت جان خود را تقدیم می کنند.

 

وی یادآور شد: کسانی که مجاهد هستند و قدم در میدان نبرد می گذارند با جان و مال خود برای اعتلای دین خدا به میدان می آیند، خداوند به این افراد مقاومی والا و ارزشمند به خاطر این مجاهدت عطا می کند.

 

حجت الاسلام شمسی فر با اشاره به اینکه دشمن سعی می کند فرهنگ ایثار، شهادت و از خودگذشتی را در کشور کمرنگ سازد، گفت:  اگر این فرهنگ کمرنگ شود هرآنچه داریم از ما می گیرند اما تا زمانی که این فرهنگ زنده است، همین کشور و نظام پا برجاست و دشمنان مأیوس و ناامید می شود.

کد خبر 1246988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha