مراکز مشاوره، امن‌ترین فضا برای طرح مشکلات دانش آموزان است

میرزایی با اشاره به اینکه امن ترین فضا برای خانواده ها جهت طرح مسائل و مشکلات فرزندانشان مراکز مشاوره است، گفت: به همین منظور استفاده از نیروهای متعهد، دلسوزو متخصص در مراکز مشاوره آموزش و پرورش ضروری است.

حسین میرزایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، به نقش و اهمیت مراکز مشاوره در ساختار جدید در جهت شناسایی و کمک به موضوع حل مشکلات دانش آموزان و خانواده ها اشاره کرد و گفت: با توجه به کمبود نیروی مشاوره در این مراکز، جذب و توانمندسازی  رابطان مراکز مشاوره جهت ارائه خدمات مشاوره ای مورد تاکید است.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان به جایگاه کارگروه مدیریت  فوریت های روانی- اجتماعی و تیم تخصصی مداخله در بحران و خط تلفنی ملی نماد 1570 اشاره و بر ضرورت به روز بودن و افزایش سطح علمی روانشناختی مدیران و اعضای تخصصی مراکز مشاوره نیز تأکید کرد.

 

وی به تغییرات بوجود آمده در فرآیند کنکور در سال جاری اشاره کرد و گفت: به همین منظور لازم است تا آموزش و توجیه مشاوران، معلمان، دانش آموزان و خانواده ها توسط مراکز مشاوره در سطح مناطق و نواحی مورد توجه قرار گیرد.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: در حال حاضر در دوره پسا کرونا مشکلات روانی- رفتاری در بین دانش آموزان افزایش دارد و نیازمند به برنامه ریزی و کار مضاعف بر روی سلامت روان دانش آموزان و کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی بسیار ضروری است.

 

وی اظهار داشت: امن ترین فضا برای خانواده ها جهت طرح مسائل و مشکلات فرزندانشان مراکز مشاوره می باشد و در همین راستا استفاده از نیرو های متعهد، دلسوزو متخصص در این مراکز در دستور کار است.

 

کد خبر 1246989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha