آگاهی و دانش مردم برای مقابله با بیماری کرونا بالا است/ امیدوارم شاهد پیک آنچنانی نباشیم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آگاهی و دانش مردم برای مقابله با بیماری کرونا بالا است، گفت: امیدوارم شاهد پیک آنچنانی در کشور نباشیم.

محمد پاک مهر در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به شیوع سویه اومیکرون در کشور گفت: انتظار نیست با تجربه هفت پیک کرونا که داشته ایم ما شاهد این باشیم که آحاد جامعه مبتلا شوند و آمار تلفات مان بالا برود یا مراکز خدمات دهی در حوزه سلامت غافلگیر شوند. ما می دانیم که این ویروس قابلیت درمانی قطعی ندارد. بهترین راه آن پیشگیری و ایجاد ایمنی عمومی از طریق واکسن است و از تجمعات در دوران پیک کرونا پرهیز شود.

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: افراد با ریسک بالا باید واکسیناسیون و زدن ماسک را انجام دهند. افرادی که بیماری قلبی، کلیوی و مبتلا به آسم و دیابت و افرادی که شیمی درمانی می شوند، افراد مسن جزء افراد با ریسک بالا هستند که باید واکسینه شده باشند و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

 

وی تاکید کرد: علایم این بیماری علام تنفسی، آب ریزش، سرفه و عطسه و تب است که باید افراد به محض وجود چنین علائمی به دکتر مراجعه کنند و خود را قرنطینه کنند چرا که درصد شیوع این سویه بسیار بالاست ولی مرگ و میر آن کمتر است.

 

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مردم رعایت کنند، ما پیک آنچنانی نخواهیم داشت. با توجه به واکسیناسیون عمومی که در کشور انجام شد، ما مشاهده کردیم که پیک هفتم علی رغم ابتلای بالا ولی مرگ و میر بسیار پایین داشت. با توجه به آگاهی که مردم در حال حاضر نسبت به این بیماری دراند ما امیدواریم که این پیک را نیز به خوبی و با آمار مرگ و میر پایین پشت سر بگذاریم.

کد خبر 1247007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha