اقتصاد دریامحور نیازمند ایجاد ابنیه های دریایی است

آشوری گفت: قطعا برای استفاده بهتر از دریا با رویکرد اقتصاد دریامحور در حوزه‌های تجارت بازرگانی، صید و صیادی و گردشگری نیازمند ایجاد ابنیه‌های دریایی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان هرمزگان، محمد آشوری در آغاز عملیات اجرایی احداث موج‌شکن روستای تنبان قشم به تبیین اهمیت احداث این موج‌شکن پرداخت و بیان کرد: دریا یکی از مزیت‌های مهم و اصلی جهت اشتغال پایدار در مناطق ساحلی است و احداث این موج‌شکن با هدف رونق بخشی به معیشت ساحل‌نشینان و افزایش راندمان اقتصادی انجام می‌شود.

 

وی افزود: قطعا برای استفاده بهتر از دریا با رویکرد اقتصاد دریامحور در حوزه‌های تجارت بازرگانی، صید و صیادی و گردشگری نیازمند ایجاد ابنیه‌های دریایی هستیم که مردم از این ظرفیت‌ها در ایجاد اشتغال پایدار وابسته به دریا استفاده بهتری داشته باشند.

 

نماینده مردم هرمزگان در مجلس با اشاره به شناخت مدیر عامل سازمان بنادر از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دریایی هرمزگان به‌عنوان فردی متخصص که سالها در استان هرمزگان خدمت کرده است، گفت: ساخت وتوسعه لنگرگاه‌ها، بنادر کوچک و بنادر بزرگ به عنوان یکی از رسالت‌های مهم سازمان بنادر و دریانوردی مورد توجه مسئولان این سازمان بویژه در استان هرمزگان است

 

آشوری ادامه داد: نگاه مشارکتی بین مردم و دولت که برآیند آن را در آغاز عملیات اجرای این موج شکن امروز شاهد بودیم، می‌تواند یک کار مناسب و الگویی نو‌پدید باشد که با مشارکت خود مردم بتوان بر مشکلات موجود از حیث کمبود منابع دولتی فائق آمد و در ایجاد اشتغال‌پایدار نیز گامی مهم برداشت.

 

وی ابراز امیدواری کرد: سازمان بنادر با تسهیلگری در صدور مجوزها در برطرف شدن مشکلات مردم یک منطقه و ایجاد گشایش اقتصادی به نتایج مطلوبی در حوزه اقتصاد دریاپایه خواهد رسید.

 

 

 

 

کد خبر 1247026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha