رشد ۲۵ درصدی جرایم رایانه ای در گلستان/ ۹۵ درصد جرایم فضاي مجازی كشف شد

تجری با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد از جرایم اینترنتی در گلستان منجر به کشف می شود، اظهارداشت: برخی از جرایم کمتر از ۲۴ ساعت کشف می شوند و برخی از جرایم پیچیده تر هستند.

سرهنگ سعید تجری به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: متاسفانه میزان جرایم اینترنتی در استان گلستان در 9 ماهه امسال، 25 درصد افزایش وقوع جرم داشته است.

 

رئیس پلیس فتا گلستان با بیان اینکه کلاهبرداری اینترنتی بیشترین وقوع را در این مدت داشته است، افزود: یک سوم جرایم اینترنتی استان مربوط به کلاهبرداری اینترنتی است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 80 درصد افزایش داشته است.

 

وی ادامه داد: هتک حیثیت و نشر اکاذيب و تهدید و مزاحمت  اینترنتی نیز 30 درصد جرایم استان را تشکیل می دهد و برداشت غیر مجاز اینترنتی از حساب بانکی با 18.63 درصد رتبه سوم جرایم اینترنتی در استان را دارد.

 

تجری با بیان اینکه بیش از 95 درصد از جرایم اینترنتی در استان منجر به کشف می شود، اظهارداشت: برخی از جرایم کمتر از 24 ساعت کشف می شوند و برخی از جرایم پیچیده تر هستند.

 

وی گفت: کلاهبرداری با عنوان سامانه ثنا و برنده شدن در بانک ها و تلویزیون همچنان در حال قربانی گرفتن است و حساب برخی از مردم خالی می شود.

 

رئیس پلیس فتا گلستان تاکید کرد: مردم به محض وقوع این رخداد سریع با شماره 096380 مرکز فوریت های سایبری تماس بگیرند تا بتوان مال از دست رفته آنان را برگرداند.

 

وی افزود: تمامی ابلاغیه های قوه قضائیه از طریق سامانه عدل ایران ارسال می شود و از شماره شخصی پیامک نمی شود.

 

تجری از آمادگی پلیس فتا استان برای سخنرانی و آموزش با حضور کارشناسان بین دانش آموزان و مردم سطح استان خبر داد.

 

وی ادامه داد: مردم خیلی به فضای زمجازی اعتماد نکنند و هر عکسی را منتشر نکنند تا دردسری برای آنان ایجاد نشود.

 

رئیس پلیس فتا گلستان با اشاره به کلاهبرداری از طریق کشیدن کارت های بانکی، گفت: مردم در صورت دیدن وسایل ارزان قیمت در طول مسیر و خیابان نایستند و خرید نکنند و در صورت خرید نیز خودشان رمز کارت خود را وارد کنند تا کلاهبرداری از کارت آنان نشود.

 

وی با بیان اینکه بازنشر اخبار کذب نیز جرم محسوب می شود، تاکید کرد: افراد تا زمانی که از صحت و سقم خبری مطلع نشدند از نشر آن خودداری کنند، طبق قانون جرایم رایانه ای نشر آن هم جرم است.

 

 

کد خبر 1247149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha