جبران عقب ماندگی در عرصه های قرآنی نیازمند برنامه های بلند مدت است

سرابی با بیان اینکه تعارض دیدگاه ها در حوزه قرآن سرعت حصول به نتیجه مطلوب را می کاهد گفت:جبران این عقب ماندگی ها در عرصه های قرآنی نیازمند برنامه های بلند مدت و زمان بر برای رسیدن به حداقل ها و استاندارد های لازم در این حوزه است.

«سید علی سرابی» در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در پاسخ به این سوال که یکی از منویات مقام معظم رهبری بحث ترویج فرهنگ سبک زندگی قرآنی بود، آیا این نمایشگاه های بین المللی قرآن که از گذشته تاکنون برگزار شده توانسته به این فرمایش رهبری را جامه عمل بپوشاند و تاثیری در ترویج این فرهنگ در جامعه داشته است، گفت: ادای این دین که در حد و شان قرآن باشد کار آسانی نیست. مقام معظم رهبری در دیدار با جامعه قاریان قرآنی فرمودند: در حوزه قرآن هر چه تلاش کنید، زیادی است. چون قرآن بی نهایت است و رسیدن به بی نهایت هم اگر نگوییم کار ممتنعی است، حداقل کار بسیار سختی است. همچنین حضرت آقا در جای دیگر فرمودند: قرآن در همه ادوار تاریخ بشر، معارف مورد نیاز انسان را در صحنه وسیع و عظیم زندگی فردی، خانوادگی، معنوی، حاکمیتی و همه ابعاد دیگر در اختیار قرار می دهد.

 

قائم مقام نهادهای قرآنی وابسته به دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه در حوزه قرآن اقدامات و فعالیت های خوبی صورت گرفته اظهار کرد: فعالیت های قرآنی و امکان فعالیت در فرهنگ قرآنی به قدری وسیع است که با وجود عقب ماندگی های تاریخی جهان اسلام و کشور ما که قرن ها تحت حاکمیت حکمرانان مختلف طاغوتی قرار داشته است. جبران این عقب ماندگی ها در عرصه های قرآنی نیازمند برنامه های بلند مدت و زمان بر برای رسیدن به حداقل ها و استاندارد های لازم در این حوزه است؛ ضمن اینکه تلاش های زیادی هم در این حوزه صورت گرفته است.

 

سرابی تصریح کرد: ما افت و خیزهای زیادی در مدیریت و نگاه های مدیریتی داریم. این افت و خیزها، تفاوت ها و گاهی اوقات تعارض دیدگاه ها نسبت به نوع فعالیت های قرآنی، سرعت  حصول به نتیجه مطلوب را کاهش می دهد. ما در مقاطع مختلف زمانی نگاه های متفاوتی را در ارتباط با همین نمایشگاه قرآن داشتیم.

 

وی اظهار کرد: گاهی مواقع کسانی که در راس امور قرار می گیرند، بیشتر جنبه های ترویجی و تبلیغی قرآنی و جذابیت های هنری و جذابیت های فرهنگی قرآن را مورد توجه قرار می دهند. در همین راستا مثلا در نمایشگاه قرآن دیده شده است که نقاشی ها، خط ها، کتابت ها و امثال اینها بیشتر مورد توجه قرار گرفته و رونق پیدا می کند و سرمایه ها هم به این سمت و سو  هدایت می شوند.در حالی که گاهی مواقع این گونه نیست و نگاه بعضی از مسئولان سطوح عالی مدیریت وزارت ارشاد بیشتر مباحث محتوایی است و نمایشگاه هم طبعا تغییر جهت و تغییر سمت و سو می دهد.

 

سرابی در دادمه گفت: موضوعی که در همین جلسه اخیر شورای سیاستگزاری نمایشگاه قرآن مطرح شد، این بود که ما یک سند و سیاست های ملی و ثابتی را در حوزه برگزاری نمایشگاه های قرآن در شورای  توسعه فرهنگ قرآنی به تصویب برسانیم تا حتی الامکان جلوی این افت و خیزها و تغییر جهت ها را بگیریم و از انباشت تجربیات سال های متمادی بتوانیم سطح نمایشگاه قرآن را سال به سال ارتقا دهیم.

 

 

 

 

کد خبر 1247153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha