آغاز اجرای طرح نهضت ملی مهارت آموزی در خوزستان

ملایی هزاروندی، از آغاز اجرای نهضت ملی مهارت آموزی در گام دوم انقلاب در این استان خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح گروه‌های هدف که جوانان جویای کار هستند، در هر شهرستان شناسایی شده و متناسب با علاقه و نیاز بازار کار آن منطقه آموزش می‌بینند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان، شهرام ملایی هزاروندی، در نشست با نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی، از آغاز اجرای طرح نهضت ملی مهارت آموزی در خوزستان خبر داد و اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح گروه‌های هدف که جوانان جویای کار هستند، در هر شهرستان شناسایی شده و متناسب با علاقه و نیاز بازار کار آن منطقه آموزش می‌بینند.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان، ابرطرح‌های نهضت ملی مهارت در گام دوم انقلاب را طرح کهاد، طرح نخلستان، محیط کار واقعی، تسهیل فرایند صدور مجوز تاسیس آموزشگاه‌های آزاد و ساماندهی و جذب مربیان در سامانه سام اعلام کرد.

 

وی گروه‌های هدف برای اجرای نهضت ملی مهارت‌آموزی را دانشجویان، فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها، شاغلین بنگاه‌های اقنصادی، سرمایه‌گذاران مهارتی و سایر جو انان جویای کار عنوان کرد و افزود: در راستای اجرای نهضت ملی مهارت‌آموزی تلاش می‌شود از ظرفیت شرکت‌ها در استان خوزستان استفاده شود.

 

ملایی هزاروندی، با بیان اینکه تلاش کنیم تا مهارت جایگزین مدرک شود، اضافه کرد: تشویق جوانان جویای کار به مهارت آموزی از جمله راهکار‌های اساسی برای تامین نیروی متخصص متناسب با نیاز بازار کار است.

 

وی به ظرفیت‌های شهرستان شوش در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی روستایی اشاره کرد و ادامه داد: متناسب با این ظرفیت‌ها باید نیروی جویای کار در شهرستان شوش را آموزش داد. 

 

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان، از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جوار صنعت در پگاه خوزستان به عنوان یک مرکز موفق در این زمینه نام برد که می‌تواند الگویی برای سایر شرکت‌ها باشد.

 

کد خبر 1247172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha