همزمان با هفته فرهنگی «بر آستان آفتاب» مفاخر دیار امام تجلیل شدند

همزمان با هفته فرهنگی «برآستان آفتاب» مفاخر فرهنگی و هنری شهرستان خمین تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان مرکزی، حمید کمانکش در این مراسم با اشاره به برنامه های فرهنگی هفته فرهنگی خمین، گفت: تجلیل از مفاخر فرهنگی و هنری شهرستان خمین از ویژه برنامه‌های هفته فرهنگی «بر آستان آفتاب» بود که در  بیت تاریخی امام خمینی (ره) برگزار شد.

 

فرماندار شهرستان خمین با اشاره به اهمیت هنر افزود: هنر امانت الهی است که باید در مسیر درست مورد استفاده قرار گیرد و باید در جهت تعالی ارزش‌ها به کار گرفته شود.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت هنر از دیدگاه حضرت امام (ره) اظهار داشت: تنها هنری مورد قبول قران است که تشکیل دهنده اسلام ناب محمدی (ص)، اسلام ائمه هدی و تازیانه خورده تاریخ باشد.

 

در ادامه این مراسم، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: در هفته فرهنگی بر آستان آفتاب برنامه‌های شاد و متنوعی همچون برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره طبخ آبزیان، جشنواره آش و محصولات غذایی، غذای محلی و آیینی خمین، نمایشگاه صنایع‌دستی، نمایشگاه فرهنگی، تاریخی و میراثی خمین، نمایشگاه عرضه پوشاک اسلامی، نمایشگاه نقاشی و آثار هنری مرتبط با امام خمینی (ره) برگزار شده است.

 

مرزبان برپایی نمایشگاه آثار ماندگار و یادگار امام(ره)، وسایل شخصی امام، نمایشگاه کتاب و منشورات، نمایشگاه اسناد و آرشیو، نمایشگاه نامه‌های مردمی، کارگاه ویژه کودک و نوجوان، کارگاه طراحی هنری، کارگاه خطاطی، کارگاه عکاسی و کارگاه فیلمسازی و همچنین اکران رایگان فیلم‌های روز کشور برای علاقمندان از دیگر برنامه های این هفته است.

 

گفتنی است،در ادامه مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایا از تعدادی از مفاخر و هنرمندان شهرستان خمین در حوزه‌های مختلف از جمله هنرمندان صنایع‌دستی دارای مهر اصالت جهانی،  هنرمندان برجسته نقاشی و خوشنویسی، همچنین پژوهشگران و نویسندگان برتر، کار آفرینان برتر، خانواده شهدا و...  تجلیل شد.

 

هفته فرهنگی بر آستان آفتاب همزمان با ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) از جمعه ۲۳ دی ماه ۱۴۰۱ آغاز شده است و تا ۳۰ دی ماه در شهر خمین، خانه پدری و محل ولادت ایشان ادامه خواهد داشت.

کد خبر 1247254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha