«حاج قاسم سلیمانی» شهیدی در سطح جهان است / آمریکا مانع رسیدن سوخت ایران به لبنان است

دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم «جایزه جهانی شهید سلیمانی برای ادبیات مقاومت» تاکید کرد: سلیمانی شهیدی فراتر از مکان و زمان است. او تنها شهید امت اسلامی نیست، بلکه شهید تمامی جهان است

به گزارش خبرگزاری شبستان، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان امشب (سه شنبه 27 دی 1401) در مراسم توزیع «جایزه جهانی شهید سلیمانی برای ادبیات مقاومت» که در منطقه الغبیری برگزار شد، با اشاره به آیات قرآن کریم و احادیث نبوی درباره شهادت و  شهدای صدر اسلام، گفت: همه شهدا در لبنان، غزه و عراق و سوریه اشغالگران آمریکا و داعش را شکست دادند. شهدا بر محیط و خانواده ها و  وطن شان تاثیر گذاشتند.

 

نصرالله افزود: سلیمانی شهیدی فراتر از مکان و زمان است. او تنها شهید امت اسلامی نیست، بلکه شهید تمامی جهان است. حاج قاسم سلیمانی، فرمانده ای بزرگ و اساسی در نبرد بود که مانع نیروهای آمریکایی برای اشغال این منطقه پس از ورودشان به افغانستان شد.

 

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: اشغالگران تلاش کردند از طریق دولت خلافت و داعش منطقه را تحت کنترل خود درآورد. اما محور مقاومت که شهید سلیمانی نقش بزرگ در تاسیس آن داشت، با آنها مقابله کرد. همچنین شهید سلیمانی پروژه رژیم صهیونیستی را در منطقه خنثی کرد.

 

وی افزود: پروژه آمریکا در منطقه حول محور این است که ایران، سوریه، لبنان و فلسطین را از طریق فشار اقتصادی تسلیم سیاسی کند.

 

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: مهمترین مولفه در حاج قاسم سلیمانی قدرت معنوی او بود که به همکارانش روحیه می‌داد و ترس جایی در قلبش نداشت، ما وظیفه ما داریم یاد و خاطره فرماندهان شهید را یادآوری کنیم. امام خامنه ای فرمودند امروز شهید سلیمانی دشمنان را بیش از سردار قاسم سلیمانی می ترساند.

 

سید حسن نصرالله به بخش دیگری از سخنان خود درباره انتخاب رئیس جمهوری پرداخت و گفت: هیچ نهاد یا فراکسیون پارلمانی در لبنان نمی خواهد مسیحیان و مارونی‌ها را حذف کند، هیچ حزبی در پارلمان اکثریت دو سوم را در دست ندارد تا بتواند حد نصاب را که 65 رای  است،  در دوره اول به دست بیاورد. خالی ماندن پست ریاست جمهوری برنامه ریزی شده نیست. حق طبیعی ماست که بگوییم  ما رئیس جمهوری می خواهیم از پشت به مقاومت خنجر نزند. حق طبیعی هر فراکسیون و نمایندگان مجلس است که بگویند چه رئیس جمهوری می خواهند. همه نمایندگان بنشیند و با 65 رای برای رئیس جمهوری انتخاب کنند. زیرا کشور تحمل طائفه گری ندارد.

 

وی ادامه داد: من تاکید می کنم. برنامه ای از سوی کسی وجود نداد که لبنان رئیس جمهوری نداشته باشد. خلاء ریاست جمهوری و  نتیجه این است دولت پیشبرد امور نمی تواند کاری انجام دهد. پس نه مسلمانان و نه مسیحیان را متهم نکنید. ما برای تشکیل دولت قبل از ایجاد خلأ ریاست جمهوری تلاش کردیم ولی دولت تشکیل نشد، بیشتر کارشناسان حقوقی معتقدند که امکان تشکیل جلسه دولت موقت وجود دارد و ما هم به این مساله باور داریم.

 

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: هیچ کس نمی خواهد این خلاء و اختلافات و درگیری های کنونی وجود داشته باشد و بحران ها و تعطیلات ادامه داشته باشد. نه فقط دوستان و هم پیمانان ما بلکه دشمنان نیز با مشکلات خودشون درگیر هستند و لبنانی ها باید به فکر خود باشند. مشکل دیگر برق است که فراتر از طایفه گری است.

 

نصرالله گفت: چندماه پیش به حزب الله گفتند مشکل سوخت وجود دارد. اگر می توانید کمک کنید و جمهوری اسلامی ایران مقداری مشخص سوخت وارد کند تا برای شش ماه برق داشته باشیم و مشکل حل شود تا طرح ها را اجرایی کنیم. کمکی که ما از جمهوری اسلامی ایران برای حل مشکل لبنان خواستیم برای مدت شش ماه نبود، بلکه از آنها خواستیم تا بتوانند پس از این مدت به ما برای حل این مشکل کمک کنند که این مسئله به امام خامنه ای مطرخ شد و با کمک نهادهای دیگر پیش نویس آن تهیه شد.

 

وی ادامه داد: وقتی امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران به لبنان  آمد درباره این مسئله صحبت کردیم. وی در جواب  خبرنگار گفت ما برای سوخت رسانی آماده ایم . برخی ابراز شک و تردید کردند و نمی خواهم وارد این مسایل شوم.برخی فرق سوخت و گاز را نمی دانند. ایران هر دو را دارد. همانطور که وزیر خارجه ایران گفت پیشنهاد سوخت وجود دارد. اگر کسی که مانع اجرای این طرح شده، آمریکاست. این کار را خط قرمز دانسته است.

 

نصرالله گفت: اختلافات در دوستی ها ممکن است، وجود داشته باشد، اما ما باید از دوستی ها به نفع لبنان استفاده کنیم و سایر گروه ها نیز از دوستی با کشورهای دیگر به نفع لبنان استفاده کنند. ما از صداقت خود برای ایران استفاده کردیم و شما نیز از صداقت خودتون برای آمریکا و هیئت های آمریکایی استفاده کنند تا سوخت از ایران برای لبنان ارسال شود. ما ولی فقیه داریم شما چی داریم آل سعود، آمریکا و خارجی ها. شما اربابید یا برده اید. من ضامن هستم که کشتی های سوخت ایران به سمت لبنان حرکت خواهند کرد و این موضوع در هیئت دولت بررسی شود.

 

کد خبر 1247298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha