۱۸۰ مرکز نیکوکاری در استان زنجان فعال است

صالحی از فعالیت ۱۸۰ مرکز نیکوکاری در استان زنجان با محوریت مساجد خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۱ مرکز نیکوکاری در روستاها و ۱۲۹ مرکز نیکوکاری در شهرها فعالیت می کنند.

روح اله صالحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری یکی از الگوهای مردمی شدن خدمت رسانی به نیازمندان است، گفت: در استان زنجان 180 مرکز نیکوکاری فعالیت می کنند.

 

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با یادآوری اینکه کیفی سازی، تقویت و توجه به مراکز نیکوکاری تخصصی از اولویت های کمیته امداد استان زنجان است، خاطرنشان کرد: 51 مرکز نیکوکاری در روستاها و 129 مرکز در شهرها با محوریت مساجد فعالیت می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری با بهره گیری از ظرفیت های مردمی به صورت محله مبنا و تخصصی در حوزه ترویج فرهنگ خیر و احسان و خدمت رسانی به اقشار نیازمند فعالیت دارند، افزود: 52 درصد از مشارکت‌های مردمی توسط مراکز نیکوکاری محقق شده است.

 

این مسئول در خصوص زکات جمع آوری شده در استان و اقداماتی که از عواید زکات انجام شده است نیز گفت: از محل زکات جمع آوری شده در سطح استان ۵۹ واحد مسکن مددجویی در قالب ساخت، تکمیل، تعمیر و بهسازی مسکن مددجویان عزیز تحت حمایت تامین شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با یادآوری اینکه بهره گیری از ظرفیت زکات در تامین نیازهای اساسی و اصلی خانواده های تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند از اولویت های این نهاد است، گفت: کمک هزینه خرید جهیزیه، درمان، تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، آزادی زندانیان، احداث، تعمیر و بازسازی مسکن و معیشت نیازمندان از مهمترین سرفصل‌های هزینه کرد زکات است.

 

کد خبر 1247354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha