جایگزینی کارت یارانه با  یارانه نقدی در صورت استقبال مردم

مرتضوی با ابراز امیدواری نسبت به اجرای طرح کالابرگ الکترونیک تا پایان سال جاری در سراسر کشور گفت: جایگزینی کارت یارانه با یارانه نقدی به میزان استقبال مردم از این طرح بستگی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز (چهارشنبه ۲۸ دی) در حاشیه جلسه هیات دولت درباره حذف یارانه نقدی خانوارها و با بیان اینکه این طرح در استان هرمزگان به صورت آزمایشی در حال اجراست، گفت: هزار فروشگاه استان هرمزگان تاکنون به سیستم کالابرگ الکترونیکی مجهز شده اند و در حال حاضر تعداد زیادی فروشگاه و خواربار فروشی در هر استان برای اجرای این طرح تعریف شده است و در حال بررسی و ارزیابی استقبال مردم از آن هستیم.

 

وی ادامه داد: به دنبال موفقیت اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در استان هرمزگان، اجرای آن به پنج استان دیگر انجام می شود و امید است تا پایان امسال این طرح را در کل کشور اجرا کرد. اینکه آیا کارت یارانه تا سال آینده جایگزین یارانه نقدی می‌شود به میزان استقبال مردم بستگی دارد و کاملا اختیاری است؛ اگر استقبال خوب باشد این طرح جایگزین یارانه نقدی می شود.

 

وی با بیان اینکه در طرح کالابرگ الکترونیک خرید ۱۰ قلم کالا که مشمول ارز ۴۲۰۰ بودند را در سبد کالا قیمت گذاری کردیم، گفت:‌ پایه قیمت گذاری آن شهریور ۱۴۰۰ بود. کالابرگ اقلام مهمی چون برنج و مرغ، لبنیات، ماکارانی و روغن را شامل می شود؛ انتخاب یک کالا در این مرحله کاملا اختیاری است و یک نفر می تواند اگر ضرورت داشت برنج خرید کند و کل مبلغ اعتباریش را در این مرحله مقدماتی یک قلم کالا بخرد. 

 

مرتضوی در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره افرادی که مشمول دریافت یارانه نشده اند و متقاضی آن هستند، پرداخت و گفت: این افراد می توانند از طریق مراجعه حضوری و یا ثبت در سامانه، درخواست خود را مطرح کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

 

کد خبر 1247395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha