برپایی هیئت خدام الرضا(ع) با حضور خادمیاران رضوی منطقه ۳ تهران

محفل معنوی خادمیاران رضوی منطقه ۳ تهران با برپایی هیئت خدام الرضا(ع) در شب میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام اللّه علیها با حضور خادمیاران رضوی و اهالی محله برگزار شد.

خبرگزاری شبستان،گروه قرآن و معارف، با توجه به جایگاه مادر و زن در همه ابعاد جامعه اسلامی و تلاش دشمنان اسلام و ایران عزیز، در جهت وارونه نشان دادن این جایگاه و تاکید مقام‌ معظم رهبری به جهاد تببین، نیاز است با روش های متعدد و برای همه سنین محتوا و برنامه های ویژه ای در نظر گرفته شود تا ابعاد سیاسی، اجتماعی، تربیتی و... زندگی حضرت زهرا(س) و نقش مهم و موثر زن و مادر در جامعه اسلامی به خوبی تبیین شود.

 

به همین‌مناسبت با همت کانون شعر و ادب منطقه ۲۱ تهران و همکاری مدیر و معاونین دبستان انصار یک و یاوران رضوی، مسابقه ای بین دانش آموزان پایه چهارم تا ششم این مدرسه ترتیب داده شد.

 

در این مسابقه که تحت عنوان "حضرت مادر" برگزار شد، متنی ادبی که شامل معرفی اجمالی و کوتاه حضرت مادر، آثار و برکات عمر کوتاه ایشان، عفت و پاکدامنی، توجه به فرزندآوری، ساده زیستی، روشنگری در دفاع از ولایت و امامت و مبارزات عملی و زبانی ایشان بود، در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت تا در قالبی زیبا خوشنویسی کنند و به مادر خود هدیه بدهند.

 

ارسال متون و دلنوشته های ادبی، تهیه پوستر با مضمون حضور حضرت زهرا(س) در میان‌رزمنده ها با تصویر حاج قاسم، ترجمه سخنی از این شهید والامقام به زبان انگلیسی و ارسال نقاشی از دیگر آثار شرکت کنندگان در این مسابقه بود.

گفتنی است در پایان به قید قرعه به یک نفر یک تخته سجاده، یک عدد تسبیح، یک بسته نمک متبرک و دویست هزار تومان پول نقد تقدیم شد.

 

برپایی هیئت خدام الرضا(ع) با حضور خادمیاران رضوی منطقه 3 تهران

 محفل معنوی خادمیاران رضوی منطقه 3 تهران با برپایی  هیئت خدام الرضا(ع) در شب میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام اللّه علیها با حضور خادمیاران رضوی و اهالی محله برگزار شد.این مراسم با قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) آغاز و با سخنرانی حجه الاسلام صفوی و مدیحه سرایی شیری از مداحان اهل بیت(ع) ادامه یافت. حجه الاسلام صفوی،با اشاره به فضائل حضرت زهرا سلام الله علیها گفت:« براساس روایت نبوی(ص)، اگر همه زیبایی و خوبی‌ها به صورت یک شخص مجسم شود، آن شخص فاطمه زهرا(س) خواهد بود؛‌ بلکه فاطمه(س) از آن شخص برتر خواهد بود.وی علاوه بر ذکر فضائل ام ابیها(س) در ادامه افزود:فاطمه (س) همانند اهل بیت (س) بهترین الگوی بشریت است؛ زیرا همه ویژگی های امامان همچون علم امام، عصمت و ولایت تکوینی در ایشان جمع بود، بنابراین، ما باید از این الگویی که خداوند برای ما به عنوان یک نعمت و هدیه فرستاده بهره بگیریم.برپایی میزهای خدمت رضوی توسط کانون های خدمت مشاوره و مددکاری؛ کارآفرینی و اشتغال خدمت رضوی منطقه 3 تهران از دیگر برنامه های انجام شده در حاشیه این محفل به شمار می رود.

 

فرزند شهید شلالوند: صدای پدر شهیدم را شنیدم

 جمعی از خادمیاران کانون خدمت بانوان و خانواده رضوی شهرستان قدس در هفته گرامیداشت مقام مادر در معیت پرچم متبرک رضوی به دیدار همسر شهید قدمعلی شلالوند و مادر شهید محمد حسن خدمتی رفتند.

خادمیاران رضوی به دیدار مادر شهید محمد حسن خدمتی رفته و این روز فرخنده را تبریک و از مقام والای مادر شهید تجلیل کردند.

در ادامه با حضور در منزل شهید شلالوند دختر شهید به بیان خاطراتی پرداخت و اینکه قبل از به دنیا آمدنش پدر شهید شده بود و محبت پدری و آغوش گرمش را حس نکرده بود در این خصوص خاطراتی تعریف کرد و گفت:« اصلا نمی‌دانستم پدر داشتن یعنی چه، تا اینکه ازدواج کردم و پسر دارشدم و حس و حال پسرم را با پدرش دیدم.

 شهید حاج قاسم سلیمانی پدر همه ما فرزندان شهداست و وقتی خبر شهادت حاج قاسم را شنیدم تازه فهمیدم که پدر داشتن چه معنایی دارد.

 من چند بار پدرم را در خواب دیدم، زمانی که مادرم مریض بود، دستش پشت مادرم بود و به من لبخند می‌زد و در خواب به من گفت که از من راضی است. دوست داشتم صدایش را بشنوم و خوابش را دیدم و صدایش را شنیدم که مثل صدای برادرم بود، هم صدایش را شنیدم و هم چهره خندانش را دیدم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1247414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha