تربیت قرآنی را در انقلاب اسلامی اصل بدانیم/ بقاع متبرکه را تحت جریان فعالیت‌های قرآنی قرار می‌دهیم

حجت‌الاسلام خاموشی، با بیان اینکه اولین پیام مسابقات سراسری قرآن این است که ما تربیت قرآنی را در انقلاب اسلامی اصل بدانیم، گفت: بقاع متبرکه را تحت جریان فعالیت‌های قرآنی قرار می‌دهیم که امیدواریم همه نخبگان و خبرگان قرآنی فرصت را غنیمت بشمردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی، امروز چهارشنبه (۲۸ دی) در مراسم اختتامیه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی که به میزبانی استان خوزستان برگزار شد، با تقدیر از همه دستگاه‌هایی که در برگزاری این مسابقات نقش‌آفرین بودند، اظهار کرد: بالغ بر ۲۰۰ شرکت‌کننده از ۲۵ استان کشور، در رشته‌های حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، قرائت و ترتیل در این مسابقات شرکت کردند.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، با بیان اینکه خدایی که خالق متعال است، راه هدایت و نقشه راه بشر را هم برای انسان تعیین کرده است، افزود: تمام امور به خدا باز می‌گردد و نظام تشریع هم ترسیم نقشه راه رسیدن به خداوند است.

 

وی با اشاره به اینکه در قرآن آمده غیر این دین، دین باطل است و دین حق نیست، اضافه کرد: رسولان الهی پیام توحید دارند؛ عیسی بن مریم نبی گذشته خود را و کتاب او را تصدیق می‌کند و به رسول بعدی بشارت می‌دهد.

 

حجت‌الاسلام خاموشی، تصریح کرد: ما هم در دین مبین اسلام معتقدیم که باید به یک‌یک انبیاء معتقد باشیم، اگر مسلمانی معتقد نباشد، این اعتقاد ناقص است و دین کامل نیست؛ در سوره بقره در طلیعه آیات این را می‌خوانیم، باید تصدیق‌کننده باشیم و این مسیر همه انبیاء است.

 

وی با بیان اینکه اولین پیام این مسابقات این است که ما تربیت قرآنی را در انقلاب اسلامی اصل بدانیم، عنوان کرد: این مسابقات نتیجه جمعی فعالیت‌های مؤسسات و تشکل‌های قرآنی، دستگاه‌های فرهنگی همچون آموزش و پرورش و آموزش عالی، حلقه‌های قرآنی و ... است.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، با اشاره به اینکه وظیفه ما این است که مسابقاتی برگزار کنیم که نتیجه کارکرد جغرافیایی جمعوری اسلامی ایران را به منصه ظهور برسانیم، ادامه داد: پیام همه ما این است که نباید تربیت نسل را به دست نظامی غیر از اسلامی سپرد.

 

وی با بیان اینکه اگر شاکله و تعلیم و تربیت قرآنی را ترک کنیم اتفاقی ناخرسند و نامیمون ایجاد می‌شود، ابراز کرد: باید جوانانی را تربیت کنیم که بر اساس مفاهیم قرآنی شکل بگیرند؛ این اقدام را نباید به غرب و شرق سپرد بلکه باید وحی و اولیای دین بسپاریم.

 

حجت‌الاسلام خاموشی، خاطر نشان کرد: قرآن است که راه و مسیر تربیت را نشان می‌دهد از این رو نباید جایگزین قرآن کار دیگری شود؛ مربیان ما باید این مرز و و بوم، پیشکسوتان و اساتید و کسانی باشند که پوست و گوشتشان با قرآن عجین شده است.

 

وی با اشاره به اینکه باید برای شکل یافتن و تربیت نسل آینده  تلاش کنیم که خوشبختانه امروز شاهدیم در این مسابقات نسل عوض شده و نشان می‌دهد اقدامات ما به منصه ظهور رسیده است، اذعان کرد: همه نهادها هر چه تلاش کردند، باید قسمت خالی را بیشتر نگاه کنند و ببینند چه کارهایی باید انجام می‌شده که انجام ندادند.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، با بیان اینکه سازمان اوقاف خود را خدوم همه جامعه قرآنی می‌داند و بقاع متبرکه را کلا تحت جریان فعالیت‌های قرآنی قرار می‌دهیم که امیدواریم همه نخبگان و خبرگان قرآنی فرصت را غنیمت بشمردند و از آن استفاده کنند.

 

وی با اشاره به اینکه پنج استان در این مسابقات نماینده نداشتند که امیدواریم سال آینده شرکت‌کننده داشته باشند، یاد آور شد: مسابقات بین‌المللی قرآن را با حضور ۸۰ کشور شرکت‌کننده در پیش رو داریم و برای احترام به پول ملی، اعلام کردیم جوایز مسابقات را به پول ملی کشور خودمان پرداخت خواهیم کرد.

 

کد خبر 1247426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha