زن مسلمان ایرانی ثابت کرد می توان عفیفانه در جامعه حاضر شد

مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت کشور گفت: زن مسلمان ایرانی ثابت کرده است که می توان زن بود، عفیف، محجبه و شریف بود و در عین حال در مرکز فعالیت های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی حضور داشت.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، زینب اختری در ششمین همایش بین المللی بانوی مهر گفت: حضرت فاطمه (س) دارای روحیه جهادی بود که در کنار انجام وظایف مادری و همسری در خانواده به دفاع از ولایت و امامت پرداخت. مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت کشور افزود: تمام زنان انقلابی و سیاسی عالم می توانند از زندگی سیاسی، فردی و اجتماعی حضرت فاطمه الگو بگیرند.

 

وی با اشاره به اقدامات حضرت فاطمه (س) در برهه های مختلف گفت: جهاد، دفاع از اسلام، حمایت از پیامبر و حفاظت از سردار گرامی اسلام از اقداماتی بوده است که حضرت فاطمه در طول حیات پر خیر و برکت خود انجام داده اند. زنی که مورد قبول اسلام است، چنین زنی می باشد و الگوگیری از ایشان باعث سعادت می شود.

 

اختری با بیان اینکه الگوگیری از حضرت فاطمه (س) چراغ راه و هدایت گر می باشد، افزود: کسی که از حضرت فاطمه (س) الگوگیری کند و زندگی ایشان را به درستی درک کند، فداکاری و ایستادن پای همه چیز برای انجام تکالیفی که خدا بر دوش وی گذاشته، حفظ حجاب، دین، زنانگی و ظرافت ها، دفاع از حق خود، حضور در میادین علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی می تواند در این عرصه ها موفق و موثر باشد.

 

مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت کشور با بیان اینکه الگوی سوم نه زن شرقی و نه غربی است، تاکید کرد: زن مسلمان ایرانی ثابت کرده است که می توان زن بود، عفیف، محجبه و شریف بود و در عین حال در مرکز فعالیت های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی حضور داشت. احساس لطف و معرفت زنانه را با شهادت، شهامت و ایثار درآمیخت و در این مسیر حرکت کرد. راهی که در آن تقوا، عفاف، حجاب و ایثار و ایستادگی، تربیت فرزند، زندگی خانوادگی و همه زینت ها و فضیلت های معنوی در آن وجود دارد.

 

وی تاکید کرد: زنان و مردان در جامعه و محیط کار با هم زندگی می کنند و مشکلات اجتماعی را با هم حل می کنند و جنگ را با هم اداره می کنند، همان طور که در دوران هشت سال دفاع مقدس حضور فعال داشتند، فرزندان را با هم پرورش می دهند اما در حفاظ و حجاب در بین زن خانه رعایت می شود و این همان نکته مهم است که در غرب حذف آن باعث ابتذال شده است.

 

اختری با بیان اینکه فرهنگ عدم اختلاط زن و مرد فرهنگ اسلامی است، گفت: به برکت انقلاب اسلامی زن ایرانی در مسیر خوبی قرار گرفته است. احترام به زن این است که به زن فرصت داده شود تا نیروهای برجسته ای که در درون زن بنا نهاده شده در سطوح مختلف این استعدادها بروز کند.

 

 

کد خبر 1247464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha