برگزاری نهمین جلسه منطقه ای شورای فرهنگ عمومی استان تهران به میزبانی شهرستان بهارستان

نهمین جلسه منطقه ای شورای فرهنگ عمومی استان تهران به ریاست حجت‌الاسلام ابوترابی فرد امام جمعه موقت و رئیس شورای فرهنگ عمومی به میزبانی شهرستان بهارستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان تهران؛ نهمین جلسه منطقه ای شورای فرهنگ عمومی استان تهران به ریاست حجت‌الاسلام ابوترابی فرد و با حضور حجت‌الاسلام فتاح مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، عباس جوهری معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران، محمد خراسانی زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان تهران، ائمه جمعه و فرمانداران شهرستان های اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم و سایر اعضا در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

 

ابتدا ائمه جمعه و فرمانداران حاضر در جلسه به ارائه گزارش های خود پیرامون اقدامات انجام شده در شورای فرهنگ عمومی شهرستان های خود پرداختند و سپس محمد خراسانی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر همگرایی و هم‌افزایی شهرستان‌های استان تهران در حوزه فرهنگی گفت: مهمترین اولویت‌های نشست منطقه‌ای شورای فرهنگ عمومی استان تهران هماهنگی و همگرایی فرهنگی با یکدیگر است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان تهران افزود: مرز میان اجرا، تصمیم‌گیری و سیاست گذاری مصوبات در تقویت فرهنگی شهرستان‌ها باید کاملا مشخص و توان افزایی و ماموریت مصوبات به نهادها و ادارات به خوبی انجام شود. شورای فرهنگ عمومی در هر یک از مناطق شهر تهران راه اندازی شده است و نشست های فرهنگی آن برگزار می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی برای معرفی و شناساندن هرچه بیشتر شعائر دینی و مهدویت، دومین چله مهدویت با رویدادهای فرهنگی در سطح شهرستان‌های استان تهران از اول ماه رجب تا نیمه شعبان برگزار می‌شود. علاوه بر برگزاری ۸ جشن ملی و مذهبی در چله مهدویت، ۱۶ برنامه تخصصی در زمینه‌های مختلف فرهنگی در سطح شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شود که برای هر کدام از این برنامه‌ها یک دبیرخانه تخصصی با ریاست فرماندار شهرستان تشکیل و ادارات ارشاد هم به عنوان دبیرخانه پیگیر روند برگزاری جشنواره خواهند بود.

 

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد امام جمعه موقت پس از استماع گزارشات و پیشنهادات حاضران در جلسه اظهار داشت: برنامه‌های اجرایی در حوزه فرهنگ باید با یک نگرش مثبت و قدرت جاذبه در همه سطوح انجام گیرد، با توجه به گزارشات و راهکارهایی که بیان شد فضای امیدبخشی را می‌توان در شهرستان های مربوطه متصور شد. مسئله حجاب در کشور به عنوان یک اصل دینی و اساسی پذیرفته شده است و بانوان ما معتقد بر این اصل هستند بخاطر همین دشمن و شبکه های معاند سعی در آسیب رساندن به این جامعه هدف است، عناصر گوناگونی دست به دست هم می‌دهند تا یک گروه را سر کار آورده تا آسیب به جامعه بزنند اما باید این تهدید ها را تبدیل به فرصت کرد.

 

 وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، بیان کرد: با به کارگیری فرهنگ اصیل ایران اسلامی می‌توان از دستاوردهای این نظام و انقلاب حفاظت و پاسداری و فرهنگ اصیل این کشور را حفظ و نگهداری کرد. حوادث رخ داده در کشور، بیان کننده نقاط قوت انقلاب اسلامی است که گاهی این نقاط قوت را کمرنگ می بینیم، در صورتی که تقویت نقاط قوت موجب ارتقا نشاط و شادابی در جامعه می‌شود، باید واقعیت‌ها در جامعه دیده شود و برای تنگناها و تهدیدها هم فکر کرد، با واقعیت عصر رسانه و فضای مجازی باید روبرو شد و از ظرفیت‌های فضای مجازی که دشمنان از آن برای ضربه زدن به کشور ما استفاده می‌کنند، بیشتر برای مقابله با تهدیدها بهره گرفت.

 

در ادامه این نشست، ائمه جمعه و فرمانداران شهرستان‌های جنوب غرب استان تهران و اعضای شورای فرهنگ عمومی این شهرستان‌ها، نظرات، پیشنهادات و راهکارهای عملی و کاربردی خود در حوزه‌های مختلف را جهت ارتقای فرهنگ عمومی منطقه بیان و خواستار ارتقا و افزایش اعتبارات فرهنگی، برای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه‌های فرهنگی شدند.

کد خبر 1247481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha