اغتشاشات اخیر حرکت منسجم جبهه استکبار علیه پیشرفت ایران بود

ظفری، با بیان اینکه پیشرفت های متعدد دلیل اصلی اغتشاشات و تحرکات اخیر دشمنان است، گفت: دشمن به دنبال توقف حرکت رو به جلوی ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حسین ظفری، امروز چهارشنبه (۲۸ دی) در جلسه شورای اداری شهرستان دزفول که با موضوع تشکیل قرارگاه جهاد تبیین در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: علت این امر که قدمت حکومت انقلاب اسلامی ایران از ۴۰ سال گذشته و هنوز تغییر نکرده این است که اکثریت مردم با حکومت هستند چرا که اگر اکثریت بر خلاف حکومت باشند آن را تغییر می‌دانند.

 

مشاور رئیس مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری، مردم را ولی نعمت انقلاب و نظام برشمرد و افزود: بخش زیادی از اغتشاشات اخیر توسط مردم و بسیجیان مدیریت شد و پایان یافت. مردم ایران همواره در تمام عرصه ها و اتفاقات از قبیل سیل، زلزله و… وارد میدان جهاد شده اند.

 

وی با بیان اینکه اکثریت مردم ایران نه تنها متضاد با حکومت فکر نمی کنند بلکه همسو و همنظر با حکومت هستند، تصریح کرد: رسانه های غربی در حال القای این موضوع هستند که حکومت در حال تغییر است و مردم این حکومت را نمی خواهند.

 

ظفری، با اشاره به اینکه برای شناساندن نظام باید حوزه فرهنگ را بشناسیم، اضافه کرد: عمیق ترین لایه در حوزه فرهنگ، لایه باورها و ارزش ها است، در این فضا دشمن در دو لایه بیرونی و داخلی قصد دارد به آحاد مردم، خواص و نخبگان ضربه بزند، یعنی دشمن می خواهد باور و ارزش خواص و پوشش و رفتار عوام را تغییر دهد.

 

وی تاکید کرد: یکی از نگرانی های رهبر معظم انقلاب اسلامی کم کاری و بیکاری دستگاه های مسئول در امور فرهنگی است که باید در راستای رفع این نگرانی اهتمام ویژه ای صورت بگیرد.

 

هدف جبهه استکبار توقف پیشرفت ایران است

مشاور رئیس مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری، عنوان کرد: اگر بگوییم دشمنان در اتفاقات اخیر به دنبال حجاب، اقتصاد و سیاست کشور هستند یک باور و مسئله ساده انگارانه است چرا که آن چه که واقعا رخ داد یک حرکت منسجم جبهه استکبار علیه پیشرفت جمهوری اسلامی بود.

 

وی با بیان اینکه ایران پای ثابت ابرقدرت های جهان در سند امنیت ملی است، ادامه داد: اگر ایران یک کشور ضعیف است پس چگونه ابرقدرت ها همواره بر روی جمهوری اسلامی زوم می کنند و این کشور را برای خود یک مانع می بینند؟ در اتفاقات اوکراین و روسیه، آمریکا می گوید ایران نباید به روسیه پهباد بدهد اما کشور دیگری استقبال می کند، ورود ما به جنگ اوکراین این جنگ را تغییر داد چرا که روسیه تا قبل از ورود ما زمین‌گیر بود.

 

ظفری، با اشاره به اینکه در منطقه بدون ورود جمهوری اسلامی ایران هیچ معادله ای رخ نمی دهد، ابراز کرد: تمام اتفاقات، اغتشاشات و تحرکات اخیر دشمن به این دلیل است که کشور ما حرکت های رو به جلویی داشته است.

 

وی با اشاره به موفقیت های ایران در حوزه های مختلف، اذعان کرد: با جنگ روسیه و اوکراین امنیت انرژی جهان به ویژه در اروپا به هم ریخت اما ما توانستیم منابع انرژی کشور را به خوبی تامین و مدیریت کنیم.

 

ظفری بیان کرد: در ایران سه مقطع سنگین در سرما رخ داده است؛ یک مقطع در سال ۱۳۵۰ بود که چهار هزار نفر کشته شدند ولی شاه در سفر تفریحی سوئد به سر می برد، مقطع دوم در سال ۱۳۸۶ بود که تقریبا تمام کشور دچار برف و سرما شده بود، امسال نیز یک مقطع دیگر است که از میان تمام مشترکان گاز کشور صرفا گاز ۱۷ هزار مشترک قطع شد که این آمار نسبت به خانوارهای دارای گاز نزدیک به صفر است و ما توانستیم این بحران را به خوبی مدیریت کنیم.

 

وی تاکید کرد: دو کشور روسیه و اوکراین که ۷۰ درصد غلات جهان را تامین می کردند وارد جنگ شده اند و این رویه تولید غلات را متوقف کرده است، در حالیکه سال گذشته در ایران اعلام شد که قیمت خرید گندم از کشاورزان حدود ۱۰ برابر نسبت به گذشته افزایش خواهد یافت به همین دلیل کاشت و برداشت گندم در ایران بسیار افزایش یافت و مدیریت غذایی مطلوبی در کشور رخ داد.

 

مشاور رئیس مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری، با اشاره به تنش های متعدد امنیتی در اسرائیل، گفت: آمریکا نیز بزودی وارد فاز انتخاباتی می شود و بر اساس پیش‌بینی ها این کشور حتما دچار درگیری خواهد شد، انگلیس نیز بعد از مرگ ملکه هنوز خود را جمع نکرده است اما ما در ایران توانستیم بحران ها را به خوبی مدیریت کنیم

 

ابرقدرت‌ها در دنیا جایی ندارند بنابراین کافی است کمی دیگر مقاومت کنیم

وی خیزش سراسری و متفاوت جلوه دارن اعتراضات را از دیگر اقدامات و برنامه های دشمنان در اغتشاشات اخیر برشمرد و افزود: آنها می گویند اغتشاشات سال ۸۸ سازماندهی شده و دارای رهبر بودند اما اغتشاشات اخیر کاملا مردمی هستند درحالی‌که سازماندهی ترین اغتشاش تاریخ کشور همین جریانات اخیر بود.

 

ظفری ادامه داد: دشمنان برای این اغتشاشات یک هسته منسجم ایجاد کرده بودند و این تحرکات در کف میدان و حوزه بین الملل دارای رهبر بود. کشورهای مختلف با همکاری یکدیگر پیشرفته ترین نسخه براندازی را جمع و تدوین کرده بودند اما همچون همیشه تیرشان به سنگ خورد و خواهد خورد.

 

وی با بیان اینکه گسترش اعتراض ها در کل کشور یکی دیگر از سیاست های جبهه استکبار از طریق رسانه های معاند بود، تصریح کرد: این رسانه ها نشان می دادند که اکثر جامعه به کف خیابان ها آمده اند در حالیکه اکثریت جامعه در برنامه هایی نظیر تشییع جنازه شهدا، در ۱۳ آبان و تشییع جنازه شهدای امنیت مشاهده شدند.

 

مشاور رئیس مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری با بیان اینکه استفاده از تکنیک های رسانه ای و هنر از دیگر برنامه ها و اقدامات جبهه استکبار به وسیله رسانه های معاند در اعتراضات اخیر بود، افزود: به تعبیر مقام معظم رهبر انقلاب نقشه آنها بی نقص بود اما تیرشان به سنگ خورد چرا که فهم جامعه ایران یک فهم عمیق است که خوشبختانه دشمن تاکنون به آن دست نیافته است چرا که جامعه ما یک جامعه مومن، مستحکم و مقاوم است.

 

جوانان زانو زدن استکبار را خواهند دید

ظفری با بیان اینکه مردم در تمام بزنگاه ها و برهه ها از ابتدای انقلاب تاکنون به نظام اعتماد کرده اند، گفت: ما باید تمام توان خود را برای خدمت به این مردم نجیب به کار بگیریم و حرف و حقیقت را روایت کنیم‌ از سویی روایت حقیقت جز با کار قرارگاهی انجام نمی شود.

 

وی افزود: باید قرارگاهی در شهرستان ها و استان ها بصورت منسجم و متحد شکل بگیرد و قرارگاه جهاد تبیین راه اندازی شود. تمام مجموعه ها و سازمان ها به ویژه سازمان های فرهنگی باید باهم متحد شده و تبیین را در دستور کار قرار دهند.

 

مشاور رئیس مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری با بیان اینکه ما در دل بحران ها فرصت هایی داشته و داریم که باید آنها را تبیین کنیم، گفت: یکی از این فرصت ها توجه به نسل جوانی است که رها شده بود. باید به صورت چهره به چهره در مدارس و دانشگاه ها با آنها گفت و گو کنیم و قطعا همین جوانان زانو زدن استکبار را خواهند دید.

 

لزوم توسعه کمی و کیفی گروه های مردمی

ظفری در ادامه حضور پرشور و عظیم ملت ایران در تمامی اتفاقات و بزنگاه ها، توجه به موضوع حکمرانی فضای مجازی، نگاه ویژه به متشکل کردن زنان مومن و انقلابی، توجه خاص به جنگ روایت ها، توجه به حکمرانی مردمی و تشکیل حلقه های میانی و کارگروه های مردمی را از جمله فرصت های موجود در اغتشاشات اخیر برشمرد و عنوان کرد: باید به گروه های مردمی توجه خاص و ویژه ای داشته باشیم و توسعه کمی و کیفی گروه های جهادی به صورت ویژه در دستور کار قرار بگیرد.

 

وی با اشاره به تعدد مجموعه های مردمی و جهادی در ایران، گفت: در دیگر کشورها مسئولان به دنبال راه اندازی چنین مجموعه هایی هستند در حالیکه این گروه ها در ایران به صورت خودجوش تشکیل می شوند بنابراین مسئولان باید به این مجموعه های مردمی وظایفی محول و واگذار کنند و اگر اینچنین شود قطعا بسیاری از مشکلات در حوزه های مختلف کشور برطرف می شوند.

 

ظفری در بخش دیگری از صحبت های خود به گروه بندی افراد کف خیابان پرداخت و بیان کرد: یک لایه افراد آشوبگر و مسلح هستند که این ها باید با حضور جمعیت پای کار ناامید شوند، یک لایه اوباش هستند که فقط باید ترسانده شوند، یک لایه نیز معترض هستند که هنر ما این است که با این قشر مطالبه گر به گفت و گو بنشینیم. در این میان یک گروه تماشاگر و قشر خاکستری نیز وجود دارد که باید آگاه شوند و به آنها امید داده شود.

 

مشاور رئیس مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری با بیان اینکه ما در آینده جایگاه بالایی در نظام جهان خواهیم داشت، افزود: باید به نیروهای پای کار و انقلابی به هر شکل ممکن روحیه و امید دهیم و مجموعه های جهادی و مردمی را فعال تر کنیم.

 

ظفری با بیان اینکه بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری بخش اعظم رمز ایستادگی جمهوری اسلامی ایران سنت های الهی است، یاد آور شد: اعتماد به مردم از سنت های الهی است، این کشور با این مردم حتما به قله اوج می رسد و این منوط به اراده ما کارگزاران نظام است که بتوانیم علاوه بر استفاده از ظرفیت مردم، با تمام توان به دنبال رفاه و آرامش آنها باشیم.

 

کد خبر 1247502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha