برگزاری همایش‌های اسلامی، راه گسترش اسلام حقیقی خواهد بود

دکتر بیان عریض، پژوهشگر و نویسنده از بغداد که در ششمین همایش بانوی مهر حضور داشت، گفت: برگزاری این همایش‌ها، راه گسترش اسلام حقیقی خواهد بود و به جایگاه زنان غنی می بخشد.

دکتر بیان عریض، پژوهشگر و نویسنده از بغداد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار جهان اسلام خبرگزاری شبستان درباره برگزاری همایش بانوان گفت: برگزاری این همایش‌ها نقش زنان  در تمامی عرصه ها را پررنگ می کند و در واقع نقش انسانی و تمدنی آن را آشکار می کند.

 

وی افزود: برگزاری این همایش‌ها همچنین به پایداری و مقاومت غنی می بخشد و راه گسترش اسلام حقیقی خواهد بود. این مسیر درست و راه دین اسلام حنیف است. این مسیر، جایگاه زنان را بالا می برد و به ویژه اینکه حضرت زهرا(س) نمونه و الگوی یک زن مسلمان است و برگزاری این همایش به همین مناسبت مبارک است.

 

وی در خصوص برگزاری هر چه بیشتر این همایش ها گفت: این همایش ها راه را برای نزدیکی بیشتر زنان با یکدیگر باز می کند و زمینه ساز شکوفایی آنان در زندگی می شود و کشورهای اسلامی را نیز به یکدیگر بیشتر نزدیک می کند و باعث قدرت آنان می شود.

 

دکتر بیان عریض در ادامه درباره جایگاه زن در اسلام گفت: دین حنیف، اولین ادیان  آسمانی است که به زن جایگاه بخشید و از دین اسلام و تاریخ اسلامی می توانیم در تمامی زمینه های زندگی الگو بگیریم.

 

وی همچنین گفت: در دین اسلام خشونت جایگاهی ندارد و خشونت را محکوم می کند. دین اسلام دین، دوستی است.

 

وی در خصوص چگونگی مقابله با خشونت علیه زنان در جهان گفت: برگزاری این همایش ها به مقابله با خشونت علیه زنان کمک می کند و اقدامی مثبت و سازنده است.

 

این پژوهشگر عراقی با اشاره به اینکه در جنگ بین شرک و ایمان قرار داریم، تاکید کرد که باید در این راه از اسلام بهره بگیریم.

 

وی از جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه جهانی زنان مسلمان به خاطر برگزاری این همایش برای بانوان و دعوت از ایشان تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 1247517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha