آغاز به کار سیزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی کشاورزی استان/ استان آذربایجان غربی از قطب های برتر کشاورزی و دامپروری است

شهبازی گفت: سیزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی کشاورزی استان با حضور ۷۰ شرکت های داخلی و خارجی از ۲۸ دی تا یک بهمن ماه در محل برگزاری دایمی نمایشگاه‌های بین المللی استان واقع در پارک جنگلی ارومیه این نمایشگاه برپا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، خسرو شهبازی،سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی امروز( ۲۸ دی ماه ) در مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی کشاورزی آذربایجان غربی، گفت: این نمایگشاه با حضور ۷۰ شرکت های داخلی و خارجی از ۲۸ دی تا یک بهمن ماه در محل برگزاری دایمی نمایشگاه‌های بین المللی استان واقع در پارک جنگلی ارومیه این نمایشگاه برپا شده و از ساعت ۱۵ عصر لغایت ۲۱ شب برای بازدید عموم و فعالان بخش کشاورزی دایر خواهد بود.

وی افزود: شرکت هایی در این نمایشگاه از استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان ، زنجان، یزد، مازندران، گلستان، خراسان جنوبی و رضوی و همدان شرکت دارند همچنین نمایندگی هایی از کشور های روسیه، ترکیه، ژاپن و آلمان حضور دارند. 

سرپرست جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد:  استان آذربایجان غربی از قطب های برتر کشاورزی و دامپروری است.

این مسئول خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی جزو استان های تامین کننده امنیت غذایی کشور محسوب می شود و بهشت باغات ایران تلقی می‌شود. 

وی بیان کرد: یکی از نکاتی که باید در استان مورد توجه قرار گیرد بحث اجرای الگوی کشت و افزایش بهره وری و راندمان تولید باتوجه به وسعت اراضی کشاورزی در استان است.

شهبازی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه آخرین دستاوردها و محصولات خود را در زمینه‌های نهاده، کود، سم، آبیاری و تجهیزات وابسته، ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی و تجهیزات گلخانه ای به نمایش گذاشته اند.

وی افزود: همچنین فعالیت ۱۵ تا ۲۰ درصد از شرکت‌های شرکت کننده در حوزه دانش ‌بنیان و تحقیقاتی در این نمایشگاه حضور یافته‌اند که ظرفیت خوبی برای بهره برداری از خدمات این شرکت‌ها محسوب می‌شود.

کد خبر 1247531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha